A fost o data ca niciodata, o vacanta minunata!

by - joi, octombrie 30, 2014

Cele mai frumoase clipe, cele mai dragi amintiri le obtii atunci cand ai o destinatie speciala, poate la noi in tara sau poate intr-o vacanta exotica.
Se aduna amintiri piperate care la final se soldeaza cu lacrimi, suspine, dorinta de a retrai acele momente. Nu sunt foarte multe persoane care au trait experienta unor sejururi de vis, dar cei care au fost intr-un sejur pe plaiurile mama sau cu scopul unor destinatii turistice de scurta durata, va pot povesti de experientele acumulate si se resimte caldura si dragostea cu care povestesc despre acestea.
Dintre acele vacante recomandate de persoanele cunoscute, am strabatut doar cateva si am o mare parere de rau oricat mi-as dori, nu am apucat sa vizitez fiecare loc.
Asadar fara prea multe introduceri, voi retrai experienta mea de vis si doresc sa v-o impartasesc.
Acum putin timp, am avut parte de o calatorie indelungata. Numeroase au fost moemntele frumoase ce au urmat incepand cu primele ore de strabatut drumul. Am ales drept destinatie turistica Grecia, dar fiindca imi doream foarte mult sa-mi revad si niste vechi prieteni, am schimbat putin mersul direct. Astfel intai si intai m-am oprit dupa un drum indelungat in Belgia. Desprinsa din filme, ochii isi pierdeau privirea printre accentele frantuzesti si prin targul de dulciuri de la marginea orasului. Munti de ciocolata si turta dulce ce iti faceau cu ochiul, copiii gingasi care se bucurau de parca ar fi gustat din prima bomboana, era ceva nemaivazut, un sentiment de implinire de parca as fi fost eu in locul lor. Catedrala din centrul orasului era cireasa de pe tort. Stilul gotic daca nu ma insel, imensa, o constructie ce te capta cu totul. Nu am strabatut prea mult, fiind in treacat, am ajuns in foarte repede la prietenii mei. Lor le era dor de ceea ce inseamna acasa, asa ca au decis sa se bucure de serviciile de cablu si telefonie mobila din  Romania, asadar nu eram inca despartita de patria mama pe deplin, chiar daca eram la mii de kilometri departare, ceea ce nu a putut decat sa ma bucure.
Tot farmecul a fost de o seara, ne-am distrat, am vorbit, am povestit si repovestit momente din tineretile noastre zbuciumate.
A urmat a doua zi sa luam zborul catre Grecia. A fost pentru prima oara cand am experimentat calatoria la inaltime. Orice teama este invinsa infruntand-o si trecand prin ea, astfel am scapat de acea groaza care o aveam eu cand auzeam de cuvantul "avion". A fost o calatorie lejera in lumea norilor, la peste 1000 m altitudine.
Am avut ocazia inainte de pasi pe noul taram sa vad si o parte din muntii Greciei. Un lucru care mi-a aratat ca desi nu mi-a placut geografia la scoala, este foarte frumoasa si necesara, la fel ca si istoria.

Am ajuns si in acel paradis de care va ziceam, m-am jucat in nisipurile arse de soare si trecute prin vant. Valurile marii mi-au mangaiat corpul cu delicatete, am facut jocuri in apa, am vazut pentru prima oara barci, vapoare, scoici. A fost prima oara cand m-am scaldat in marea de albastru si cand am experimentat jocurile pe apa si in apa.
Am ajuns in timp sa cunosc oameni, sa invat o noua limba. Oameni politicosi cu o cultura frumoasa, melodii de suflet impletite in dansuri realizate in special de barbati. Dintre ele mentionez Kalamatiano, Tsamikos, Leriko, care sunt realizate de grupuri formate atat de barbati cat si de femei imbracati in mod traditional, dupa ore indelungate de repetitii in spatele cortinei, pentru o simpla aparitie, de scurta durata, pe o scena de renume.
Limba desi aparent grea, avand in vedere ca a fost un sejur destul de indelungat, am reusit sa o stapanesc si chiar mi se pare o limba frumoasa. Am vazut si o mare marte din ceea ce face Grecia sa fie un punct foarte dorit de vizitat de catre turisti, precum ruinele unui vechi imperiu, Parthenon-ul, bazarele de weekend.
Am gustat si din bucataria greceasca pentru prima oara, inainte sa apara si la noi, renumitul sos tzatziki, dar si kalamaki, kebab. Mancarurile realizate la ele acasa nu se vor asemana cu cele imprumutate si realizate de statele vecine, deci daca doresti ceva autentic, du-te exact la sursa de unde stii ca provine, asa vei fi sigur!
A fost o experienta minunata si mi-as dori oricand sa o pot retrai.
 Pentru momente in amanunt nu mi-ar ajunge timpul si orele dintr-o zi pentru a va spune.
Dat fiind faptul ca acum urmez studiile invatamantului superior, mi-as dori ca multi altii, un job work and travel in America, fapt ce poate fi dus la bun sfarsit cu ajutorul CND Turism – Vacanțe Speciale. Este tara de vis, tara tuturor oportunitatilor, acolo unde iti poti creea un viitor si unde eforturile sunt rasplatite pe masura. Programul work and travel asigura calatorii sigure, prompte in destinatia dorita, nu doar in America. Poti beneficia de o multime de avantaje si oferte, mai ales datorita statutului de student. Speram insa ca timpul si norocul vor fi in favoarea mea, tot ce pot face este sa astept.
Care este vacanta ta de vis?