Turcimea Ta! Nesimtirea Ta!

by - duminică, februarie 08, 2015

Poate ca s-a resimtit, nu este nici pe departe o postare de bine ci una care face apel la buna constiinta si spiritul de dreptate al fiecaruia dintre noi.

Turcimea Ta!
Vizeaza doar unele persoane. Cum bine stiu unii, de o buna perioada de timp fac schimburi, mai putin vanzari. Am intalnit persoane mai serioase dar si mai neserioase, am avut si de castigat si de pierdut. Slava Domnului ca sunt o persoana care prefera mai mult dulce pe limba decat amar sau acru.
In ultima vreme am tot vazut "turcaleti". Nu ca m-ar deranja, dar totusi cica limba romana o stapanim.
Daca ti se zice schimb, tu de ce postezi ca sa te afli in treaba, produsele de vanzare? Daca faci si schimb bine, dar nu-i tranti omului in nas, tu ala turc, care nu stii ca schimbul se refera la a oferi ceva in schimbul la altceva, in timp ce vanzarea e un produs pentru o suma de bani. Asta am vazut-o mai recent sisa nu mai zic daca intrei, cum arde focul in om ca tu vrei schimb si nu sa cumperi. Da a zis cineva ceva de vanzare? Eu zic ca unii ar trebui sa se mai spele bine dimineata pe ochi si la final cu gesturile.


Nesimtirea Ta!
Am patit o faza cam urata zilele trecute care intr-un fel pe langa turcimea unora s-a vazut viclesugul si nesimtirea. Sunt create tot mai multe grupuri de vanzari cu si fara pret unic.
Unele au pretul gen 10 lei + transport. Pentru cei care mai fac asemenea schimburi sau vanzari stiu foarte bine ca un kilogram este 2.40 si ce este peste ajunge la 3.60 sau mai mult. Ei bine eu nu inteleg cum pot fi unii oameni atat de marsavi si sa ceara cu mult peste. Eu am ramas la 3 lei pentru transport, ca sa nu fie 2.50 cu maruntisul in banca si sa zicem ca e acoperita hartia. Unii iau 4-5 lei. Motivul: ca trebuie sa mearga cu transportul in comun, ca plateste la hartie, ca e scociul, sau mai nou pentru ca produsele sunt noi. Pardon?!
Stiu ca regula zice: nu vrei, nu cumperi, insa scuza-ma , daca regulamentul zice orice produs de exemplu, 10 lei, atunci nu-mi veni mie cu duma ca produsul e nou. Transportul e acelas, nu e cu nimic diferit, ca sa nu mai zic ca efectiv tu mai scoti profit inca 2 lei (in ziua de azi pentru unii conteaza si aia 2 lei). Unii sunt cistiti, cdar daca constiinta iti spune: lasa sa fie aia prosti, eu de ce sa nu mai scot in plus, fii linistit ca tot inselaciune faci si tot un fel de furt ramane. Clar, multi au observat acest lucru si nu sunt de acord, putin mai sunt cinstiti si ii admir. Avand in vedere si duma cu: daca nu iti convine nu cumpara, daca multi gandesc ca mine, o sa mergem la magazin unde poate dam aia  2 lei si macar stii sigur ca e si nou si nu mai comenteaza nimeni nimic.
Oameni buni, vorbiti de inselaciune in tara, va plangeti ca patiti multe, dar voi oare cand o sa va invatati sa fiti cinstiti? Cu totii avem nevoie de bani, dar hai sa nu mai fim asa de lacomi ca nu asta ne aduce fericirea. Si eu si altii poate avem de mers la posta si eu dau bani si pe hartie si scoci dar nu ma pretez la averi.
Care vrea sa fie cinstit sa fie, care vrea sa inteleaga sa o faca, care nu, bucurativa fratilor de "avere" cat mai puteti.

You May Also Like

0 comments