Internetul sau frigiderul?

by - vineri, iunie 24, 2016

Trebuie să recunoaștem că ne-am lăsat acaparați de tehnologia modernă care facilitează totul. Conform unui studiu realizat de Cisco-Connected World Technology Report la care au participat 14 țări, peste 1400 de studenți au declarat că cel mai important lucru din viața lor este internetul. Aproape 50% dintre ei declară că este esențial, în timp ce 39% îl consideră la fel de important precum apa și hrana.

Dacă studenții cred acest lucru, nu e de mirare că și oamenii mai în vârstă s-au lasat captivi de internet și mai ales de rețelele de socializare. Mi s-a întâmplat să am discuții cu mama pentru utilizarea internetului. Eu vroiam să-mi fac temele, ea vroia să se joace pe Facebook, ceea ce nu era deloc ok. O realitate dură, dar am ales să mă comformez și să-mi răscolesc printre gânduri după informații, mai ales că pentru materiile respective cărțile aveau un preț exorbitant (mă refer la cărțile de mediu care sunt foarte rare și scumpe, care sunt de obicei doar în posesia profesorilor).
Am trecut peste, dar am ajuns la concluzia că internetul nu este atât de esențial precum hrana și alte lucruri destinate supraviețuirii, nicidecum atât de important precum cred unii.

Recunosc, la momentul actual probabil aș putea sta fără internet cel mult 48 ore, poate și mai mult, dacă aș avea drept companie câteva animale pe care le ador, o undiță și o baltă cu pește în apropiere, prin care să-mi hrănesc noua pasiune față de pescuit. Dar indiferent de situație sunt convinsă că aș putea supraviețui și fără internet.

Cred însă că viața ar fi mult mai grea fără frigider. Când eram mică locuiam la țară, la casa strabunicilor. Părinții mei depozitau mancarea într-un beci clasic. Pe la 7-8 ani m-am mutat la oraș, la apartament, unde o parte din mancare era depozitată în boxa scării. Păstram doar alimentele pe care le consumam în scurt timp, iar pentru mâncărurile gătite găseam câte un loc rece sub masă, pe podea.
Abia cand am împlinit 13-14 ani a adus tata primul frigider vechi, mic, așa cum era pe atunci. Și-a facut treaba destul bine și a funcționat până acum cațiva ani, când mama a achiziționat unul mai modern.

Niciodată n-am dat importanță cât de mult înseamnă existența unui frigider până în anul doi de facultate și vă doresc să nu trăiți niciodată această experiență.

În primul an m-am rugat să fie cineva din cameră care să dețină un frigider disponibil. Am avut noroc, căci am găsit unul în camera de camin unde stăteam, pe care l-am reparat și a funcționat de minune întregul an. Însă, în al doilea an, frigiderul dispăruse și nimeni nu a avut posibilitatea să aducă/achiziționeze unul.

Nu știu cum sunteți voi, dar eu sunt învățată să diversific alimentația la fiecare masă. Îmi place să alternez și să existe un echilibru între alimentele uscate, fast food și mancarea gatită. Credeți că internetul este cel mai important lucru? Vă înșelați amarnic!

Pe parcursul unui an întreg am fost nevoită să mă conformez după puteri. Banii nu au fost întocmai mulți, un buget al meu de doar 250 lei pe lună, dar a trebuit să mă adaptez. Noroc și cu prietenul meu!
Adeseori mâncam la cantina universității, dar la un moment dat te saturi de aceeași mâncare, gătită mereu la fel, fără gust sau facută conform unei rețete modificate după plăcerea și gustul bucătarilor. Nu se compară cu mâncarea gătită de parinți, cu bucata zdravănă de carne făcută ca la carte, cu toate mirodeniile posibile sau cu un castron de ciorbă cu perișoare în care să-ți poți adăuga câte perișoare sau câtă zeamă dorești.

Foarte des apelam și la fast food, o alternativă mai ieftină dar nu întocmai bună. Adeseori profitam și puneam alimentele cumpărate/gătite, pe pervazul geamului. A meritat măcar să încerc să găsesc o soluție.

Insă, după ora 9 dimineața, temperatura se ridica în termometre și până ajungeam la camin, după o zi de cursuri, mâncarea era deja stricată. De multe ori mă trezeam devreme sau adormeam spre dimineață în speranța că voi lua mâncarea de pe pervaz și o voi pune undeva, într-un loc ferit. Toate încercările au fost în zadar, căci orice aș fi făcut, nu aveam cum să conserv mâncarea pe o perioadă îndelungată de timp. Alți bani, altă distracție! Dar să știți că la cămin aveam internet gratuit și nu s-a dovedit a fi prea util în această situație. Chiar deloc!

În medie, din cauza lipsei unui frigider, zilnic aveam cheltuieli de circa 50-100 lei, banii pe care i-aș fi cheltuit acasă într-o saptamană sau două. Și să nu credeți că trăiam regește, ci doar cu strictul necesar: senvișuri, mâncare la cantină, apă și eventual nevoi personale. Așa am trăit un an de zile și sper ca în anul ce vine să nu mai am parte de o asemenea experiență și să nu se strice cel de acasă, care face anul acesta 7 ani și nu mai merge precum odinioară. Dar bine ca există și așa, până vor fi posibilități de altul nou.

Apariția unor probleme ale organismului, tulburările digestive și alte probleme de sănătate nu au încetat să apară. Consultațiile medicale de rigoare și tratamentele sunt în ziua de azi și ele foarte scumpe. Nimic nu se compară cu viața de acasă, dar pentru un viitor mai bun trebuie să facem sacrificii.

Când a cumpărat mama ultima dată un frigider, după doi ani de zile, garanția era deja expirată și au început să apară problemele. O simplă reparație le-a scos parinților din buzunar puțin peste 100 lei (doar manopera meseriașului).

De ce vă spun toate acestea? Pentru că este esențial să conștientizăm că frigiderele reprezintă un element foarte important și că o garanție mai mare ne oferă siguranța unei funcționări impecabile de durată. Majoritatea produselor au o durată de viață de 2 ani, iar frigiderele nu sunt o excepție.

De aceea, odată cu aniversarea a 6 ani de inovație, Liebherr vine cu o nouă ofertă pentru persoanele care își doresc un nou frigider. Pentru achizițiile desfașurate în perioada 15 mai-31 august, Liebherr vă oferă la orice frigider cumpărat 6 ani de garanție. Da, ați auzit bine: 6 ani! Nu trebuie să-ți faci griji că o pană de curent ți-ar putea arde circuitele frigiderului sau că ar putea aparea o defecțiune ce necesită o piesă de schimb, un meseriaș priceput și mulți, mulți bani. Cu o astfel de garanție prelungită te vei bucura de beneficiile noului frigider, timp în care cei de la Liebherr îți sunt la dispoziție cu tot ajutorul pe care ți-l pot oferi în cazul apariției unor defecțiuni.

Liebherr oferă o linie de electrocasnicie remarcată prin eleganță și design modern, dar cel mai important, prin calitate. Produsele provin din Elveția și sunt realizate din materie prima de calitate superioară. Și pentru ca să fie siguri că tu primești ceea ce ți se promite, zilnic peste 10.000 de aparate Leibherr sunt testate cu exigență de peste 60 ani. Drept răsplată pentru perfecțiunea și calitatea ireproșabilă, produsele Liebherr au primit numeroase distincții și medalii.

Prin urmare, dacă dorești o îmbunătățire pentru caminul tău sau ai un frigider vechi pe care dorești să îl înlocuiești, poți apela cu încredere la Liebherr. Produsele frigorifice Liebherr nu-ți oferă doar garanția calității, ci și o durată de funcționare îndelungată și o viață fără griji.

Voi ați fi reușit să trăți fără internet? Dar fără frigider?