Ebay sau Aliexpress?

by - joi, noiembrie 03, 2016

Cu toate ca nu ma pot plange ca duc lipsa de anumite produse, n-o sa neg faptul ca in ultima oara am comandat tot mai mult de pe Ebay sau Aliexpress. Stiu ca mai sunt persoane care au dubii in ce le priveste sau care nu stiu in ce consta o comanda pe aceste siteuri, cum se comanda, cum se plateste, in cat timp ajung produsele etc. M-am gandit sa va detaliez putin experienta mea cu ele si sa va ofer cateva informatii care sa va ajute sa va diversificati stilul de viata si optiunile in materie de cumparaturi.

Pentru cei care nu s-au familiarizat inca, Ebay si Aliexpress sunt cele mai mari magazine online, daca le putem spune, cu o gama diversificata de produse, tot ce vrei si ce nu vrei. Avantajul este ca poti gasi o gramada de lucruri faine si ieftine, pe care nu ti le-ai permite in mod normal. Plata se realizeaza intotdeauna la plasarea comenzii, pe Ebay cu ajutorul contului de Paypall, sau folosind Paypall drept intermediar daca aveti un card conectat la aceasta, iar pe Aliexpress este diaponibila doar plata cu cardul. Nu conteaza tipul cardului, banca, tipul banilor (lei/euro/dolari). Odata ce plasati comanda vi se va retrage suma echivalenta, care mie mi s-a intamplat sa fie mult mai mica decat cursul zilei in care am plasat comanda.

Sunt sigure?
Da! 100%! Atunci cand un produs dispare de pe site (ma refer la Ebay) sau daca un produs nu ajunge in intervalul mentionat pe site, ai posibilitatea de a deschide o disputa catre Ebay sau Aliexpress prin intermediul careia iti vei primi banii inapoi. Mi s-a intamplat acest lucru si nu am pierdut nimic.

Transportul
Sunt produse care au transport gratuit sau la care trebuie sa-l platesti separat, insa eu va recomand sa cautati cu atentie ca va asigur ca produsele pe care vi le doriti au si transport gratuit.
Din experienta personala va pot spune ca acesta variază de la 3 zile-2 luni. Pe Ebay, chiar saptamana trecuta am plasat o comanda si a ajuns in urma cu doua zile (am plasat comanda miercuri si a ajuns luni-marti), cu toate ca vanzatorul m-a instiintat ca voi primi comanda in circa 3 saptamani. Pe Aliexpress mi s-a intamplat o singura data sa primesc un produs in 2-3 saptamani, restul chiar intr-o luna jumatate sau doua.

Nu am comandat haine nici de pe unul, nici de pe celalalt, prefer sa raman la chestii mici precum accesorii de telefon, cosmetice.
Am observat ca multe produse de pe Ebay sunt mai scumpe decat cele de pe Alli, insa timpul de livrare mi se pare considerabil mai scurt. Am primit lucruri de calitate, exact ca in poza, de pe ambele siteuri, chiar de calitate foarte buna.

Apoi, un aspect foarte important, este faptul ca majoritatea produselor ajung la vama, in special ce pleaca din China. Am nimerit produse care au venit din UK sau alte tari europene si au ajuns pur si simplu la posta normala sau le-a adus factorul. Daca alegeti produse cu valoare de peste 10$, puteti discuta cu vanzatoroi sa va puna valoare mai mica iar voi sa modificati valoarea afisata pe site, astfel incat sa evitati plata de 20% TVA pentru comenzile de peste 10$/€.

Va recomand sa incercati aceasta ta fara temeri. Puteti gasi o gramada de chestii ieftine care cu siguranta vor aparea la noi pe piata dupa multi ani.

You May Also Like

0 comments