Acorduri pentru confortul casei perfecte

by - vineri, octombrie 27, 2017

Am cei mai minunați vecini! Vecina de deasupra e genul acela de om, nu întocmai simpatic, care se apucă de renovări lente și enervante. Dimineața bagă în funcțiune bormașina pentru 5 minute, mă trezește cu șoc, urmând ca peste 2-3 ore să dea o altă gaură. Mereu se întâmplă ca bormașina respectivă să funcționeze exact în clipele mele de relaxare.
Tot cu vecina asta am mai avut și alte probleme în trecut. M-am trezit și cu casa inundată, dar distinsa nu părea a avea o problemă cu (non)confortul casei sale și cu reclamațiile la asociația de proprietari. Vecinul care a stat anterior dedesupt, nu era întocmai fericit din cauza noastră. Pe atunci noi eram cei cu probleme, pe care, desigur, le-am remediat parțial.

De o perioadă suntem ca într-un rai înghețat. Vecinii au plecat în țările calde, iar pereții par din ce în ce mai reci. Renovările ne-au făcut mai oameni, mai normali, încât, după izolare și geamuri termopan, am ajuns să ne bucurăm de o temperatură acceptabilă. Însă, eu sunt genul de om ce adoră căldura, când se ascunde în așternuturi multe și calde. Încă n-am ajuns la perioada în care să rezonez cu temperatura din casă și nici cu facturile care-mi dau ochii peste cap.

Vecinii erau simpli chiriași, însă noi, deținem acest mic loc pe care îl numim casă - dulce casă.
La achiziție, bugetul a fost foarte mic, așa că era de la sine înțeles că de-a lungul timpului va fi nevoie de investiții serioase, pe care, bineînțeles, nu le poți face decât cu pași mărunți.

La renovarea pereților am găsit ziare și câlți de pe vremea comunismului. Imaginează-ți cât de vechi este acest bloc și ce diferențe ar putea fi într-o casă construită de la zero, așa cum trebuie, una modernă și cea pe care o avem noi.
Ca să ne oxigenăm creierii folosim în mod clasic metoda deschiderii geamurilor cel puțin 2-3 ore pe zi, indiferent de sezon. Prima chestie pe care am făcut-o pentru sporirea confortului a fost să punem izolație. Am câștigat câteva grade în plus, termice, dar întotdeauna e loc de mai bine. Sunt convinsă că ar mai exista câteva probleme la instalații, dar nu sunt expert în treaba asta, așa că pentru mai multe detalii va trebui să apelezi la asistentul meu soț.
Cert e că eu am o problemă cu temperatura.


Rezonanța 100% cu casa ta?
Ei bine da, se poate! Dar pentru asta ai nevoie să-ți alegi un loc care beneficiază de certificat energetic, ceea ce cu siguranță nu exista pe vremea lui tovarășu' Ceaușescu. O firmă specializată și acreditată, precum Enermed Impex SRL, îți poate veni în ajutor cu un auditor energetic care să-ți furnizeze un audit energetic. Nu, nu vine nimeni cu un baston să-ți dea în cap că ceva nu e în regulă în casă/clădirea pe care o deții/ți-o dorești. Visul tău de casă nouă sau de confort 100% pentru casa ta nu ți-l poate spulbera nimeni. Auditorul acesta cunoaște tehnici și proceduri prin care te ajută să determini în ce clasă energetică se situează respectivul amplasament. El verifică și analizează.


Pe baza acestei analize și folosind o termografie, alături de detaliile și documentele privind construcția, pe care auditorul le analizează, acesta îți poate indica punctele slabe ale căminului, acele colțuri prin care pierzi căldură, acolo unde ai probleme de construcție, instalații nefuncționale corespunzător, oferindu-ți o viziune cât se poate de subiectivă și clară asupra modificărilor pe care această locuință le necesită. Pe baza rezultatelor și a detaliilor privind amplasamentul, se întocmește acel certificat energetic, care se eliberează chiar și în cateva ore.
Pe piața de vânzări-cumpărări case, existența acestuia poate duce la creșterea costurilor de achiziție, asta deoarece acest demers te-au ajutat pe tine, ca proprietar, să creezi condiții optime de trai, moderne, viitorilor locatari. Totodată acest certificat este prevăzut obligatoriu prin lege.

Legea aprobată în 2005, cu modificările uterioare în 2016, indică și obligativitatea deținătorilor de spații publice a unui astfel de certificat. Absența acestuia poate trage la răspundere orice astfel de proprietar prin amenzi usturătoare sau chiar prin închiderea afacerii.
Cu cât clasa energetică tinde spre A  (cel mai ridicată clasa) și nu spre G (cea mai joasă), cu atât locuința/construcția este mai puternică și stabilă energetic.


În concluzie, certificatul energetic te ajută să-ți sporești confortul casei și să te umpli cu energia aceea pozitivă. Te ajută să ai costuri mici de întreținere și/sau de renovare, indicându-ți cu precizie zonele problematice care în prezent îți dau bătăi de cap.

Articol scris pentru SuperBlog 2017.

You May Also Like

0 comments