D(T)oamna de la Castelul Peleș

by - luni, octombrie 02, 2017

Eram în trecere pe la castel. Eram în dubii: "- Să intru inauntru? Să nu intru?".

De fel îmi place să studiez castelul mai pe îndelete, din toate unghiurile posibile. Și parcă-i mai fermecător să-i analizez amploarea din exterior. Dar eram acolo să-l cunosc îndeaproape, nu de pe străzile lăturalnice, ca pe un monument din centrul orașului vechi.
Intru cu pași ușori de pisică. Mă apuc de analizat picturile rupestre, colțurile și detaliile, demult neatinse de o mână caldă de om. Ciudat e faptul că mă simțeam urmarită.
Nu eram unul din "Îngerii lui Charlie", un motiv destul de bun pentru a fi urmărită de paparazzi. Însă pretutindeni, pe durata șederii mele la Sibiu, simțeam a fi cineva pe urmele mele. 
Vizitatorii din ziua aceea erau de o maturitate ieșită din comun: liniștiți din cale-afară și extrem de interesați de prezentăriile ghidului turistic. Am căzut pe gânduri, în hol, în timp ce mulțimea se îndrepta către Sala Oglinzilor. Contemplam la nemurirea sufletului. 


Sursa: wikipedia.ro

Deodată aud un sunet. O doamnă, aparent, ciocănea la ușa castelului. Mă întorc la ușă. Mă gândeam că poate a rămas un vizitator afară și nu are curajul să intre. Mă apropii, deschid ușa. Nici urmă de o doamnă, așa cum anticipasem de la ciocănitul fin. Aud iarăși acelaș ciocănit și într-un geam. 
Scena mi se părea ușor înfiorătoare, așa că am decis să mă alături celorlalți. Nici bine nu m-am întors cu spatele, că deodată aud o vâjâială. Un lanț fioros de tunete și fulgere, însoțit de șiroaie cu lacrimi triste, se abătuse asupra castelului.
Era doamna Toamna, posibil jenată de apariția sa nevrednică la castel, de (re)trezirea bruscă după somnul lung și adânc. Și parcă o auzeam șoptind: "-Îmbracă-mă, îmbracă-mă!".

Ies afară și privesc cerul. Doamna Toamna era pusă pe șotii: când un nor alb sub formă de pălărie, când un nor întunecat, în formă de pantaloni, când un fulger sclipitor, când o rază de soare orbitoare. Era totuși oarecum încântată că a reușit să-mi atragă atenția. Numai o doamnă impunătoare putea fi atât de insistentă.



Abia atunci am intuit că, de fapt, această d(t)oamnă vrea îmbrăcată select. O fi crezând că sunt un fel de guru al modei (nici pomeneală), dar probabil era încântată de înfățișarea mea din acea perioadă. Noroc cu era internetului care m-a dus direct, printr-un singur click, la Answear - brand de îmbrăcăminte și încălțăminte modernă, apărut în 2015, cu portofoliu atent selecționat din articole branduite, peste 200 de mărci renumite la nivel internațional. Bingo! Am considerat că ăsta e raspunsul pe care îl căutam. Nu trebuia nici să mă deplasez la o casă de modă ca să-i sugerez o îmbrăcăminte adecvată și nici să mă pregătesc fizic și psihic să leșin, după o oră de cercetări și de mers la pas prin oraș, cu o "Olteancă în deplasare". 



Zic să-i sugerez o îmbrăcăminte fistichie, adecvată locației. Exact ce mândra Toamnă căuta cu disperare. Bănuiesc că ar mai fi apelat și la alți cunoscători de modă, dar nu prea i-au plăcut selecțiile. Probabil de asta, cât e luna lui septembrie de mare, o vedeai mereu încruntată și plângăcioasă. Mai că ar fi aruncat cu zestrea după tine, însă natura știa la ce pericol se expune, motiv pentru care a înzestrat-o doar cu puțina putere asupra copacilor, a vegetației și a micilor schimbări climatice. Gândește-te la cum îmbracă și dezbracă toți copacii după bunul plac. Cine știe ce gânduri ascunse mai vrea să pună în aplicare?!




Trecând la fapte, căci vorbele sunt de prisos, am căutat minuțios pe Answear și i-am găsit îmbrăcămintea fermecată. M-am îndreptat țanțoș la paltoane.
Din colecția de toamnă-iarnă i-am sugerat cucoanei un palton damă deosebit, într-o culoare vibrantă, un model simplu, dar extrem de atractiv. Mi s-a părut a fi extrem de util și versatil, oriunde în lume ar fi călătorit. Fie că ar fi vrut să-l asorteze la o fustă mai scurtă și o pereche de ghete (musai ghete din piele, rezistente și confortabile) - ținută invidiată de razele soarelui și de doamna Primavară, fie la o pereche de jeans clasici, albaștri, și un pulover în nuanțe metalice/aramii, de sezon, integrarea acestor paltoane damă elegante într-o ținută avea să o transforme într-o personalitate cochetă.


 

După circa o zi-două, cam cât durează cel mai ieftin, rapid și prompt serviciu de curierat, oferit de Answear la plasarea unei comenzi, vremea începea a fi mai frumoasă. Cred că mândra Toamnă era într-adevar o persoană, o doamnă, chiar încântată de selecțiile propuse, pentru care a plasat o comandă. Le-a primit de grabă și s-a aranjat corespunzător, sofisticat și demn de o vizită la Castelul Peleș. Tot ce mai ramăsese în urmă era un covor de frunze uscate, o mireasmă proaspată de struguri și niște raze de soare călduroase care-mi mulțumeau pentru atenția oferită.

Și dacă Toamna era un domn sau un copil? În acest caz, doar selecțiile mi-ar fi fost diferite, căci ... Answear e pentru toți.


Articol scris pentru SuperBlog 2017.

You May Also Like

1 comments