Cum sa economisești energie simplu și eficient

Cea mai mare groază a cetățenilor s-a dovedit a fi momentul în care sosesc facturile la energie electrică. Cu precădere când vine vorba de regularizările periodice care, scot de pe noi adeseori niște sume cu adevărat exorbitante. Problema reală mi se par a fi bineînțeles taxele obligatorii care, suprapuse, ajung să crească factura simțitor. Din păcate, nu prea avem de ales, așa că singura soluție rămasă e să gestionăm eficient consumul de energie.
Deopotrivă, cei mai speriați de aceste facturi sunt deținătorii de localuri și organizări evenimente.

Sursa: economica.net

Prima mea recomandare în acest sens este instalarea adecvata a unui panou electric. Acesta trebuie să cuprindă siguranțe adevate pentru consumul obișnuit sau chiar peste. Dacă acesta nu este ales corespunzător, ci în voltaj mai mic, atunci când cade o siguranță, practic sistemul e suprasolicitat și poate duce la deteriorarea iremediabilă a unor electronice și electrocasnice.

Totodată îți recomand să înlocuiești calculatoarele clasice și unitățile vechi cu laptopuri. Laptopurile sunt mult mai economice la consumul de energie, iar factura mea la curent electric a scăzut simțitor când am ales să fac această schimbare (de până la 4 ori.


Pentru buna funcționare a electrocasnicelor îți recomand să alegi și un prelungitor de calitate. Țin minte că în facultate, una dintre colege își schimbă prelungitorul de minim 3 ori pe lună. Eu încă îl folosesc pe al meu fără probleme. Ca prin urmare, alege prelungitoare din comerț care să aparțină unei firme de încredere, de preferat, o firmă de specialitate. Pentru siguranță ar fi de preferat să nu conectezi foarte multe aparate la un singur prelungitor. Alege o priză/un prelungitor unic, individual,  cu cablu lung ce îți permite flexibilitate, pentru fiecare din următoarele: centrala termică, frigider, mașină de spălat, aer condiționat, aparate mari ce necesită în principiu un consum ridicat de energie.


Și nu în ultimul rând, înlocuiește becurile clasice cu cele economice, în cazul localurilor de evenimente cu proiectoare led de la Savectro.
Încă mai cunosc persoane sceptice cu privire la utilizarea acestui sistem de iluminat. Eu le folosesc de când au apărut pe piață și chiar văd o diferență. Deși se regăsesc poate la un preț dublu față de cele clasice, becurile economice și proiectoarele led oferă multă intensitate luminoasă (chiar mai multă față de cele clasice), însă cu un consum mai redus de energie. În plus, acest sistem este mai benefic pentru sănătatea voastră, ne ajută să ne orientăm mai bine cu activitățile zilnice și nu obosesc ochiul la fel de puternic.

Pe când eu locuiesc intr-un apartament cu două camere, dotat cu toate electrocasnicele moderne existente, prietenul meu locuiește într-o garsonieră, nu are un cuptor cu microunde, un aer condiționat, deschide televizorul foarte rar căci, mai mult timp îl petrece la calculatorul său vechi de câțiva ani buni.
Și totuși, de fiecare dată, factura mea la energie e circa un sfert din a sa. Însă, el nu a aplicat încă aceste trucuri care l-ar ajuta să economisească eficient.

Tu ești sigur(ă) că vrei să plătești cu mult peste consumul real generat?

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare