Recenzie carte - Prentice Mulford: De vorbă cu mine însumi. Puterea interioară și cum să o folosim.

M-am apucat de citit! Ăsta e probabil unul din motivele pentru care ploaia nu se mai oprește. Nu am fost niciodată un fan al cititului. Încurajez chestia asta pentru că sunt convinsă că e un hobby constructiv din care putem afla/învăța multe. În generală și în liceu trebuia să citesc enorm de multe cărți. Evident, nu am făcut-o și am alergat după mici comentarii și referate căci, temele școlare (acele opere) nu mi s-au părut deloc interesante.

Dar cei drept, lumea cărților nu se oprește la ele. Am citit totuși câteva, nu multe, care mi-au și plăcut. Surprinzător! Ba chiar mi-am dorit enorm de mult o carte cadou de ziua mea care, luna aceasta face două luni de când o am în colecție și tot trag de ea să n-o termin. Îți vine să crezi? Mie încă nu.

Însă, cei de la Libris au simțit și ei probabil că încă nu-i pierdut timpul și fiind sponsori ai evenimentului de la Suceava, ne-au oferit la fiecare câte o carte în dar. Unele fete și-au ales cărți specifice. Eu nu sunt specialistă, așa că au ales ei pentru mine. Deși mie îmi plac mai mult cărțile cu mult sâmbure de adevăr, povești despre istoria trecutului, ciudățenii ca mine de altfel (dacă au și puțin umor e genial), cartea primită de la Libris și cea despre care vorbim azi este una de dezvoltare personală. E prima mea recenzie de carte. Nu știu cum se procedează și ce va ieși dar... sper că vei fi îngăduitor(oare) cu mine și că vor mai urma și altele.

Recenzie carte - Prentice Mulford
 De vorbă cu mine însumi
Puterea interioară și cum s-o folosim

Cartea pune în centrul atenției cele mai mari atuuri ale omului precum sufletul acestuia, considerat un spirit călător care hrănește trupul și ființă umană cu energia de care el are nevoie pentru un echilibru complet.

Sufletul, la fel ca și gândurile sunt două "arme" puternice, capabile să reușească orice obiectiv dacă învățăm să le controlăm așa cum trebuie și să conclucrăm cu ele.

Somnul este văzut drept o stare de repaos a sufletului care se plimbă în spațiu și timp, cunoscând oameni, locuri și fapte pe care trupul, ce nu crează o legătură unică cu acesta, e posibil să nu le trăiască niciodată.
Autorul menționează că pentru a atinge succesul, trebuie să ne centralizăm gândurile și mintea asupra unui singur scop, evitând însă obsesia și copierea de informații din jurul nostru. Așa se naște propriul EU și gândul unic, capabil să ne aducă succesul.

Puterea cuvântului este dincolo de gând sau cuvând propriu zis. Prentice este de părere că ar trebui să ne folosim energia într-un mod constructiv, să eliminăm gândurile negative, de ură, desdistrugere asupra celor din jur care, deși nu ne fac să comitem fapte rele, ne consumă și se transmit în universul nevăzut unde se pot reflecta într-o altă persoană. Totodată, el consideră că aceste gânduri ne îmbolnăvesc la propriu, iar odată instalată boala, acest lucru nu ne poate aduce decât nefericire și durere, ceea ce consumă spiritul și reduce puterea de vindecare fizică, a corpului bolnav.

De asemenea, "De vorbă cu mine însumi" îndrumă cititorul să nu se lase pradă în fața persoanelor care încearcă să ne atace prin fapte sau vorbe usturătoare, care ne afectează fizic sau enoțional, și să nu ne lăsăm pradă amintirilor negative din trecut. Putem contracara boala și slăbiciunea prin a trece peste aceste obstacole și a ura gânduri bune, pozitive, persoanei în cauză. Astfel, puterea aceasta a gândului și a cuvântului ne încarcă pozitiv atât pe noi, cât și pe cei negativi din jurul nostru, împiedicând boala și emanând în plan spiritual o energie la fel de reală ca fizicul nostru, ca niște materiale folosite pentru a construi o casă ce sunt perfect reale și care nu pot face scopul existenței lor fără intervenția umană.

Cu o notă aparte de spiritualitate îmbinată în idei și gânduri logice, perfect raționale și cu un consens real, "De vorbă cu mine însumi" conține o serie de practici ce te vor face să privești ființă umană cu alți ochi și tot ceea ce ne înconjoară.