Codul vestimentar în instituțiile medicale

by - duminică, noiembrie 11, 2018

Albe, colorate, imprimate. Sunt vedete, au personalitate și nu în ultimul rând, impun respect.
Ghici ciupercă-ntr-un picior, ce-i?
Halatul, domn'le, halatul!

În 2012 nu exista "nu pot" sau "nu vreau". De altfel, nu exista scuză să ajungi în laborator și să lucrezi cu substanțele chimice fără halat, fie ea o soluție de apă cu sare sau un o titrare cu acid clorhidric. Era de neconceput în fața profesoarei care forma ingineri. Halatul era considerat mâna dreaptă a inginerilor și a medicilor, două din cele mai căutate și respectate meserii. Mie nu mi-au plăcut niciodată. Fie că erau prea clasice, prea monotone sau purtate de oameni prea rigizi. Până s-a revoluționat moda halatelor, noi nu am rezonat deloc. Dar mi-au plăcut dintotdeauna animalele și am visat să fiu cea care le oferă o mână de ajutor celorlalți pasionați de animăluțe jucăușe și pufoase.


Mai ceva ca Holmes, ironia, dorința și motivația, face că, nici în facultate n-am scăpat de ele. Unii colegi și prieteni se luminau la față și spuneau mândru, accentuat "- Halat, al meu halat! Lucrez într-un halat. Sunt mândru când lumea mă strigă domn' doctor.". 
Pentru ei e marea cu sarea căci, asta însemna să profeseze, visul fiecăruia dintre noi. Unii au avut noroc și iată că, halatul are un cuvânt de spus despre persoana care-l poartă.
Chiar dacă haina nu-l face pe om, halatul îi dă statut social. Și tu, când mergi la doctor, te aranjezi cât mai elegant, dar serios, astfel încât să lași impresia că ești o persoană îngrijită ce merită atenția celor cu halate medicale care, au o funcție și o anumită prestanță. Nu-i așa?

Am evitat doctorii toată viața mea, chiar dacă am ales să devin unul. De fiecare dată am nimerit numai fețe serioase și încruntate, aparent captivate de pereții albi, un birou și un scaun, o masă de control și multe dispozitive care nu păreau să animeze deloc situația sau să-mi încurajeze pofta de viață. Mi-am spus de fiecare dată că eu nu voi fi așa, dar viitorul e misterios. Mă automotivam că sunt la cabinetul medical, la omul ăla care îmi face un control de rutină sau îmi scoate o măsea ca să pot zâmbi în voie și a doua zi. Dar parcă tot nu funcționa 100%. În mintea mea, cabinetele medicale mă duceau cu gândul la măcelării și halatele de pe orice purtător, la securiști. De asta am tot tras mâța de coadă până am ajuns prima dată la stomatolog.

Dar am fost extrem de surprinsă când, doctorul m-a întâmpinat cu o atitudine caldă și primitoare, iar dragostea mea infinită față de pisici se asorta cu imprimeul de pe halatul său. Halatul alb, șters, monoton, dispăruse în altă dimensiune. Filmele din capul meu, cu și despre doctorii fioroși care bântuie copiii ce mănâncă dulciuri înainte de masă, se transformau în filme simpatice de animație. Aș fi spus 'miau", ca o pisică alintată ce vizitează lunar un salon de înfrumusețare, dar doctorul m-a luat de mână și m-a rugat să spun doar E, de la eHalate sau orice piesă muzicală ce se asortează cu viitorul "pick-up" dentar. Surpriza era și mai mare când am văzut că, de fapt, tot personalul medical din clinică purta bluze medicale cu imprimeuri.


M-a luat cu vorba, în timp ce efectua controlul de rutină și stabilea următorul pas. Mi-a povestit de copiii săi care, au avut frică de medici. Au scăpat de inhibiții odată ce clinica a prins viață prin imprimeuri colorate, fel de fel, acaparate de zâmbetele unor profesioniști. În opinia sa, ca și a mea de altfel, profesionalismul și seriozitatea nu se emană prin monotonia halatelor clasice, albe. Deși sunt purtătoarele luminii, a purității și a calmului, pe zi ce trece tot mai puțini pacienți sunt motivați să ajungă la cabinet. Mai ales astăzi când, copiii sunt din ce în ce mai greu de convins și înduplecat când văd niște oameni serioși îmbrăcați în haine ce nu le inspiră niciun fel de sentiment.

I s-a părut de cuviință că orice client ar putea să fie mai motivat să pășească cu o frecvență mai ridicată în cabinetul unui doctor dacă prima impresie este mai primitoare. În opinia lui, imprimeul unic nu-l face mai puțin profesionist, ci mai deschis către diferitele tipologii de oameni, mai ales către cei care ajung la doctor în ultimul moment, siliți de împrejurări, dar cu frică în suflet. Acest fapt îi stimulează pe pacienți să revină cu încredere la controalele de rutină, să trateze și să prevină afecțiunile grave ce le pot pune sănătatea și fericirea în pericol. Este și o educație în rândul celor mici care ajung să conștientizeze importanța vizitelor medicale, la maturitate.


Dar cum eu nu mai eram un copil, ci un viitor medic veterinar, m-am simțit motivată de misiunea doctorului și m-am gândit că astfel de halate ar fi potrivite și pentru mine. Mi-am luat inima în dinți și am hotărât să-l întreb de unde le-a achiziționat. El mi-a zâmbit și m-a rugat să revin cu cărțile de vizită imediat ce cabinetul meu e gata. Între timp, mi-a recomandat acest magazin online de costume medicale și echipamente de lucru cu o vechime de peste 5 ani, la care se regăseau halatele întregului personal.
Ajunsă acasă, am intrat să văd despre ce e vorba. Am descoperit o linie simpatică și colorată de halate, realizate 100% din bumbac și rezistente la uzură, croite perntru a evidenția frumos construcția corpului, în timp ce te învăluie în confort pe durata orelor de lucru. Materialul lasă pielea să respire, prevenind eventualele alergii asupra pielii sensibile. Pe stilul "prima impresie contează", acest concept unic în domeniul halatelor nu doar că oferă mai multă încredere pacienților, ci transmit profesionalismul și fac remarcabilă prezența unor serviciilor medicale moderne.
Descoperind acest concept, mă simt mai motivată și mai nerăbdătoare să afirm și eu, mândră, că am o meserie în care, halatul câtărește jumătate din onoarea și visele mele, mândria mea, anii mei de studiu și zâmbetul care va însoți orice pacient la ieșirea din cabinet.


Articol scris pentru SuperBlog 2018.

You May Also Like

0 comments