Plec, mamă! Plec! Visul american mă așteaptă la el!

by - marți, noiembrie 13, 2018

Plec, mamă. Plec! Visul american mă așteaptă la el! Când vei deschide această scrisoare o să ai deja frumoasa vârstă de 18 ani. Începe o nouă etapă a vieții tale. Sper să fiu lângă tine, să te văd crescând și împlinindu-ți visele. N-am avut posibilități, mamă, să-ți las averi infinite. conturi bancare pline, case și mașini. Dar, mamă, sper să fii mândru de iubirea pe care ți-o port. Cu trupul, cu sufletul, cum destinul ne vor permite, eu îți voi veghea pașii negreșit. Îți scriu acum, această scrisoare, care este fără dar și poate, cea mai de preț moștenire de la mine, pentru tine.

Știi, la anii tăi frumoși visam câte-n lună și în stele. Nu mamă, nu e o lecție de morală! Nu-ți spun să te oprești aici. Visează! Dar nu-i mai bine să-ți transformi visurile în realitate? Despre asta-i vorba, scumpul mamei. Să nu te lași, puiule! Să lupți pentru visele tale indiferent de piedicile pe care alții vor să ți le scoată în cale. Să nu te lași înduplecat de nimeni și nimic.


La vârsta ta mi-am dorit mai mult ca orice să trăiesc visul american, așa, ca-n filme: să resimt aglomerația din centrul New York-ului, să văd cu proprii mei ochi acei zgârie-nori imenși, să-mi trăiesc visurile în cele mai mari metropole, să mă distrez după cum îmi cântă inima.
Când m-am înscris la facultate nici nu-mi imaginam ce avea să-mi pregătească destinul. Dar uite, puiule, iată că bagajele-mi sunt gata și plec pentru a doua oară. Îți scriu de pe picior de plecare căci, știu că-ți va fi de folos cândva. Plec mamă, plec! Mă duc să-mi urmez visul, să mă ridic pe scara socială, să-mi fac un cămin, un viitor mai bun pentru noi. Mă duc să devin stânca familiei, umărul pe care să te poți baza la nevoie, pe care să plângi când îți va fi mai greu.

Știu că te întrebi cum am ajuns până aici și de ce îți scriu despre asta. Sunt ferm convinsă că, la un moment dat, vei aspira la un trai mai bun și vei dori să experimentezi visul american. Cu toții am trecut prin asta.
Într-o zi, caravana Work and Travel a ajuns la facultate. Eram în primul an. Nu credeam că am vreo șansă să pășesc pe meleagul cu vedete americane. Doi oameni aranjați la patru ace, cu hărți, pliante și mape, ne-au povestit de sutele de studenți care au ajuns să-și trăiască visul. Am fost încântată și n-am vrut să pierd o astfel de oportunitate pe care nu o mai vezi a doua oară în viață. Nu ești prea tânăr să înveți lucuri noi! Nici prea mărunt, nici singur.

Agenția CND Turism ne-a ajutat să ne obținem acreditarea necesară pentru biletele de drum. Programul este derulat în colaborare cu una din cele mai renumite bănci din țară și îți oferă suma de care ai nevoie. Nu-ți fă griji! Îți vei găsi un loc sigur de muncă și îi vei putea rambursa în timp. Programul este special conceput pentru studenți, tineri la început de drum, așa, ca noi.
Cum ar fi fost pe cont propriu? N-aș fi avut nicio șansă, puiule! Ai mei n-au avut deloc posibilități iar vizele se obțineau destul de greu de unul singur. Câte drumuri, câtă agitație și dezamăgire... Au încercat și alții, și n-au reușit.
Lucrurile stau altfel când ai o bază renumită în spate. CND Turism m-a ajutat să-mi iau permisul de ședere și viza de muncă. Practic, printr-un astfel de program, reușita e garantată. Mi-au pus la dispoziție o serie de locuri de muncă într-o serie de companii renumite și am programat interviul online pentru acele posturi care mi s-au părut interesante. Nu ai nevoie de experiență. Te învață ei. Îți dau ocazia să te formezi la locul de muncă unde ești plătit în același timp. Timpul și munca ta sunt răplătite pentru fiecare minut de efort.

La scurt timp dădeam interviul pe Skype și așteptam emoționată răspunsul care nu a încetat să apară. Dar, fiind studentă și având drept sprijin o societate cu peste 8 ani de experiență și acreditată de Ministerul Turismului, am trecut de toate barierele ce-mi stăteau în cale când mă gândeam la visul american. Demersul pentru acte și viză nu-i de speriat cu Work and Travel Vacanțe Speciale.


Lasă, dragule, limba nu-i o problemă! Să nu crezi că eu eram expertă. Am avut câteva cunoștințe de bază, dar mi-am îmbunătățit-o pe parcurs, mai ales că agenția mi-a pus la dispoziție și cursuri de limbă gratuite. Nu ne naștem învățați!
Lunile din anul universitar treceau tot mai greu până am făcut primii pași în avion. E frumos, maică, să vezi lumea din înaltul cerului! Nu mi-a fost deloc frică, nici de drum, nici de ce aveam să găsesc acolo. Încă de la bun început mi s-a comunicat transparent tot ce trebuia să știu.
Și, odată ajunsă acolo, am trăit cele mai faine 4 luni, cea mai tare vacanță de vară, în deplină siguranță. Am avut parte de un schimb multicultural, am văzut lucruri noi, am cunoscut oameni și locuri, am interacționat cu o altă mentalitate și mi-am făcut noi relații. În jurul meu au fost și alți studenți entuziasmați, cu miile chiar. Nu vei fi singur!
Pentru prima dată în viață am simțit ce înseamnă independența cu adevărat. Chiar dacă muncești din greu pentru aspirațiile tale, nu mai e nimeni să-ți ceară socoteală, să-ți spună la ce oră să vii acasă sau ce să faci cu banii tăi. Nu la asta visezi și tu? În vacanța cu Work and Travel înveți să fii o persoană responsabilă, calculată, înveți bunele maniere și cum să-ți fructifici atuurile.
Și tu meriți asta! Să îndrăznești, mamă! Să nu lași timpul să treacă pe lângă tine și să-ți pară rău peste ani, că ai fi putut încerca să-ți faci un viitor mai bun.

Mamă, să nu plângi! Plec mamă, rămâi cu bine! Sper să ne regăsim în viitor și să-mi povesti cum a fost visul tău american.

Articol scris pentru SuperBlog 2018.

You May Also Like

0 comments