Produse (ne)favorite la prețuri accesibile

by - joi, august 20, 2020

 Astăzi am revenit cu un material cel puțin interesant aș zice eu, mai exact cu o clasificare de tip "Așa da!" și "Așa nu!" a unei serii de produse pentru păr și ten pe care le-am încercat până acum și care multe dintre ele au devenit faimoase într-un timp foarte scurt. Pe multe sunt ferm convinsă că le cunoașteți și voi, dacă nu produsele în sine, cel puțin brandurile de care aparțin. 



E de la sine înțeles că acestea sunt doar impresii personale și că nu vorbesc din postura unui stilist sau a unui guru de înfrumusețare, dar și că noi suntem diferiți ca ansamblu, ca oameni, și că voi puteți găsi utile multe dintre aceste produse sau nu.

Mi se pare și normal ca un produs să nu se potrivească oricui. De fapt, nici nu există produse cosmetice perfecte și universale (e doar marketing). 

Produse populare bune vs. produse "inutile" 

  • Păr 

Știți deja că am o obsesie în ceea ce privește îngrijirea părului, mai ales că nu ajung foarte frecvent pe la salon și că sunt pasionată de subiect. Iar unul dintre cele mai mari secrete ale longevității părului meu (care nu ar fi o noutate) este hidratarea. "Vânez" într-una cele mai bune produse de îngrijire pentru hidratare, care oferă părului elasticitate, îl fac teribil de moale și plăcut spre a fi purtat pe aripile vântului. Și de altfel, nu sunt de acord cu ideea că trebuie să investești musai în branduri populare sau scumpe ca să-ți poți îngriji părul corespunzătoar și să te bucuri de un păr frumos și hidratat. Există și versiuni mass market la prețuri mai accesibile care se pot descurca excelent, dar și astfel de produse profesionale. 


La sfârșitul anului trecut am început să testez produsele pentru păr Matrix Cosmetics, o marcă profesională a brandului L'Oréal. 

Dacă atunci testasem șamponul pentru păr blond și cel de nuanțare a acestuia, dat fiind schimbările pline de culoare pe care le fac de câteva luni încoace, recent mi-a atras atenția și șamponul Total Results Keep Me Vivid Infusion Pearl. Spre deosebire de varianta pentru păr vopsit, în teorie, acesta părea a fi alegerea perfectă pentru părul vopsit în culori intense și chiar nebune (cum e combinația mea actuală de roz cu portocaliu). De altfel v-am mai zis și cu alte ocazii că părul vopsit cu vopsea semipermanentă necesită un ritual aparte de îngrijire pentru a menține culoarea cât mai mult timp (depinde și de marca vopselei, de intensitatea culorii, de tipul părului etc.). 


Spre deosebire de alte mărci mass market, versiunile de șampoane profesionale încercate până acum au avut întotdeauna un efect intens hidratant, lucru mai rar la șampoanele care se găsesc pe toate rafturile. Acest lucru se aplică tuturor șampoanelor Matrix, inclusiv acestuia. 

În termeni de funcționalitate, culoarea de pe lungimi nu s-a păstrat în totalitate vibrantă și a mai ieșit la spălare, dar nu complet așa cum s-a întâmplat data trecută când am folosit la spălare un șampon obișnuit pentru păr vopsit și când am aplicat vopseaua pe păr umed. Ori și acest lucru influențează rezistența culorii căci, aplicând-o pe păr uscat, ea va fi mai intensă la început și se va menține mai mult timp pe parcurs. De altfel am folosit și apă caldă (nerecomandată pentru menținerea culorii semi). A rămas o nuanță piersicie, strălucitoare și luminoasă, care nu-mi displace deloc. În alte circumstanțe probabil că s-ar fi dus mult mai mult din culoare și s-ar fi transformat ușor în blond. Plus că nici marca de vopsea folosită nu e una foarte rezistentă. Așa că da, cu siguranță are un efect asupra menținerii culorii. Pe un păr vopsit cu vopsea permanentă sau una semi mai rezistentă, sigur rezultatul ar fi mai durabil.



Dacă de șampoanele Matrix sunt mega încântată, la polul opus n-aș putea spune că sunt cea mai fermecată de acțiunea unui șampon uscat. Pentru mine spălarea normală a părului e tatăl tăticilor, dar în urmă cu ceva timp am intrat în jocul popularității acestor șampoane și am început să testez câteva. 

Șamponul de la Batiste nu mi se pare că ar avea absolut niciun efect. Nu simt să mă ajute în niciun fel atunci când părul e la ananghie. Cel puțin nu versiunea clasică. E drept, nici n-am mai avut curiozitatea să încerc și alte versiuni și să văd dacă mi se potrivește vreuna. 



În schimb am testat șamponul nuanțator uscat de la Nivea și mi se pare o idee mai strălucit. Niciunul din cele două nu lasă pete sau urme ciudate, iar cel nuanțator nu mi se pare că ar avea în el niciun fel de pigment care să coloreze părul așa cum pretinde. 

Însă, pe partea de efecte, părul meu pare într-o condiție ceva mai bună, un pic mai fresh și cu puțin volum. 

Prefer sincer să-mi adaptez cumva programul astfel încât să-mi spăl părul atunci când simt nevoia pentru că almiteri, din cauza părului gras îmi apar bubițe pe gât, lucru ce nu mă salvează nici folosind șampoanele uscate. Pur și simplu n-am găsit varianta de șampon uscat cu care să rezonez eu 100%.



  • Ten

La capitolul ten testez de ceva vreme mai multe lucruri, însă o noutate foarte recentă din rutina mea este loțiunea tonică de la Avon. Și cine nu cunoaște produsele Avon?

Parfumurile lor mi se par adesea excepționale din punct de vedere al notelor, chiar dacă pielea mea e pretențioasă la capitolul perstență. Cât despre produsele cosmetice, n-aș zice că sunt nici wow și nici bau (depinde de ten, de nevoi și de dorințe).



Mi-a rămas setat gândul la o soluție cu vitamina C, asta după ce am văzut efecte benefice împotriva acneei folosind o apă micelară cu vitamina C. Și am găsit la ei loțiunea tonică Anew Radiance Maximising toner care din punct de vedere al ambalajului mi s-a părut foarte atractivă. De altfel, nici la capitolul ingrediente n-aș spune că stătea rău din punct de vedere al tentației. Pe lângă vitamina C care este un antioxidant puternic (previne petele pigmentare, tratează petele și semnele post acneice, iluminează etc.), mai deține și acid glicolic (pe care mi-l doream să încerc), un acid exfoliant ce face parte din categoria acizilor AHA și care se presupune că ar preveni îmbătrânirea pielii, ar trata acneea, ar normaliza excesul de sebum și ar avea și un efect exfoliant de îndepărtare a celulelor moarte de la suprafața pielii, lăsând pielea mai elastică, mai curată și mai luminoasă.

Ei zic că această loțiune este recomandată pentru toate tipurile de ten, dar cu puținele mele cunoștințe despre produse cosmetice eu n-aș recomanda-o chiar pentru toate tenurile. În primul rând conține printre ingrediente alcool denat (al 2-lea, deci o concentrație destul de mare) și parfum (la mijlocul listei). Ori pentru cineva care-și dorește o rutină cât mai "curată" sau are pielea reactivă la aceste ingrediente și nu numai, poate fi o soluție ce duce la apariția unor iritații sau dezechilibre, lucru pe care îl poate produce și acidul glicolic. Un lucru care nu-mi place e că nu sunt indicate niciunde concentrațiile de vitamina C și acid glicolic, lucru care de altfel poate fi extrem de important, căci un conținut prea mare poate avea impact negativ pentru o piele sensibilă. Nu cred însă să aibă o concentrație foarte ridicată dat fiind locul pe listă, dar ar fi fost util.



Cu toate acestea, deși pielea mea e una foarte sensibilă, nu mi-a provocat niciun fel de probleme.

La câteva secunde după aplicare am avut o senzație de mici furnicături care au dispărut în câteva secunde, lucru normal de altfel pentru produsele care conțin cu adevărat activi (acizi). Pentru că am o obsesie nesănătoasă în ceea ce privește punctele albe și cele negre am incercat și să "strâng" respectivele zone pentru a le îndepărta. Am observat că impuritățile au ieșit din pori mult mai ușor iar ulterior porii chiar arătau mai mici și vizibil dimunuați. De altfel, chiar și fără expunerea tenului la această "tortură" (nerecomandat de altfel) am observat că porii chiar sunt dimunuați vizibil și că pielea pare mai netedă și mai curată. Deci pot confirma efectul ușor exfoliant pe care aceasta îl are. De altfel tenul se resimte destul de elastic, ușor lipicios aș spune, dar și puțin hidratat, lucru ce poate fi intensificat prin utilizarea unei creme hidratante. Totodată tenul pare și mai luminos, lucrul pentru care este menită de altfel. 

Am observat de altfel că are capacitatea de a vindeca coșurile (nu ca prin miracol, bineînțeles; lucru observat și la apa micelară de care aminteam), însă aplicarea ei pe coșurile stoarse provoacă o ușoară senzație de usturime. În concluzie, loțiunea tonică este chiar pe placul meu și are și un preț foarte accesibil la Notino.

Voi ce soluții le considerați top și ce soluții le considerați neeficiente? 

You May Also Like

2 comments