Viața și sărbătorile de odinioară readuse la viață de Băcănia Tei

by - duminică, noiembrie 15, 2020

Vă mai amintiți vremurile acelea de odinioară? 

Nu eram bogați material, nu aveam vile, haine scumpe, dar eram bogați sufletește și ne bucuram când familia se aduna în casă, la masă, cu mic, cu mare. Eram fericiți și sănătoși! 

Ce vremuri...! Era mare veselie când bunicii și părinții se trezeau în zorii zilei ca să mulgă vaca, s-o ducă la păscut, ca mai apoi să ne trezească dimineața și să ne pună pe masă o cană caldă de lapte proapăt și un colț de brânză. Când venea iarna, cămara era plină de bucate cu adevărat gustoase, naturale și sănătoase. Iar în cuptor trosneau lemnele și se simțea mirosul de fum care ieșea pe hogeagul casei, și cel de plăcinte calde care umplea casa cu parfum. 

***

În zilele noastre, tradițiile nu mai sunt ca odinioară. Și parcă simțim lipsa acelor vremuri de care ne amintim cu nostalgie. Și eram și cumpătați! Cumpăram doar strictul necesar pentru a drămui fiecare bănuț câștigat cu sudoarea frunții. Nici natura nu avea de suferit! 

Astăzi ne preocupăm să avem mese din cele mai bogate, să-i mulțumim pe toți cei care au umblat prin lume și au gusturi selecte, să nu ne facem reputația de rușine, urmând ca tone de mâncare și eforturi să fie aruncate ulterior la coșul de gunoi, fără nicio remușcare. 

Mai mult ca niciodată mie dor să mă bucur de acele vremuri, de acele preparate pline de savoare care azi au fost asuprite de industrializare și nu mai sunt deloc sănătoase, nu mai au gust și nici nu-mi mai oferă puțin din bucuria copilăriei mele. 

Sursa: Facebook Băcănia Tei

Am realizat în ultimii ani cât de mult îmi lipsesc toate aceste lucruri, așa că am început să cumpăr câte puțin și bun, de la mărcile românești și/sau antreprenorii locali, ce produc ingrediente și preparate locale, sănătoase, care-mi permit să mă bucur de savoarea bucatelor de odinioară, fără a-mi compromite sănătatea care sincer... nu-i pe roze. Treptat au început să se vadă și schimbările - mă simt mai împlinită, mai satisfăcută, mai plină de viață. 

Pe lângă bucuria pe care o aduc papilelor mele gustative, fac în același timp și o faptă bună sprijinind un "frate" care contribuie la menținerea și dezvoltarea actualei și noii societăți, dar și la păstrarea tradițiilor pe care doresc să le transmit și copiilor mei. La Băcănia Tei se regăsesc doar produse autohtone, produse de fermierii și antreprenorii români, produse cu tradiție care abia așteaptă să-și regăsească locul în cămara noastră și în preparatele de zi cu zi sau la ocazii speciale. 


Viața și sărbătorile de odinioară readuse la viață de Băcănia Tei



Vremurile pe care le trăim astăzi nu sunt deloc ușoare. Iar ideea de a sprijini un antreprenor local este omniprezentă. Anul acesta avem ocazia de a arăta că ne pasă, de noi, dar și de cei din jurul nostru, achiziționând produse de la producătorii locali. Putem aduce sărbătorile de odinioară la viață și să fim cumpătați, chibzuiți, alegând să punem pe masă doar acele lucruri pe care știm că le vom servi cu plăcere. 

Nu este o regulă să ai șapte feluri de mâncare de care nu se va atinge nimeni, mai ales că anul acesta vom pretrece într-un context restrâns. Eu mereu am fost o persoană atipică, cu cele mai ciudate dorințe culinare, în cele mai neașteptate momente. Iată și un lucru bun în toată situația asta - anul acesta nu va trebui să-mi fac griji și să am un stres că cineva nu va regăsi pe masa festivă un anumit preparat exotic sau că voi fi etichetată greșit dacă voi dori să servesc de poftă, de exemplu, câteva felii de pâine cu zacuscă. 


Și pentru că nu renunț niciodată atunci când îmi pun ceva în plan, în ultima perioadă am început să degust tot mai multe preparate și ingrediente ca la mama acasă, alimente care mă induc într-o stare de sărbătoare, zi de zi. Eram ferm convinsă că voi rezona cu produsele Mica Ilinca, un producător local din Bacău încă din 1983. Am descoperit producatorul în urmă cu vreo 7 ani, prima încercare fiind o dulceață de afine care mi-a intrat pe loc la inimă. Nu pot spune că sunt fan de zacuscă, gemuri, dulcețuri, dar pot spune cu mâna pe inimă că Mica Ilinca are cele mai gustoase preparate la borcan pe care le-am încercat vreodată și preparate care-și găsesc cu ușurință loc în sufletul oricui. Le-am regăsit la Băcănia Tei, o companie românească ce reunește la un loc antreprenorii/fermierii locali din țară, care se asigură că ajung în casele oamenilor doar ingrediente și produse proaspete, sănătoase, concepute după o rețeta tradițională, la un preț corect atât din punct de vedere al efortului pe care antreprenorii îl depun, dar și al calității, și care să ne ajute să trăim până la adânci bătrâneți asemeni bătrânilor noștri. 


Că tot aminteam de zacuscă, îmi era tare dor să încerc o zacuscă bună, bogată în aroma legumelor coapte. M-a cuprins nostalgia când am degustat o zacusca de gălbiori de la Mica Ilinca. E fină, aromată, echilibrată, perfectă pentru gusturile mele exigente, numai bună de servit pe pâine alături de câteva legume de la țară și niște brânză proaspătă. Se resimte aroma legumelor care au fost coapte pe foc de lemne, iar zacusca nu e grasă, nici sărată în exces sau picantă. Exact pe gustul meu și pe măsura nevoilor organismului!

Tot de la Băcănia Tei și Mica Ilinca am încercat și dulceața de nuci verzi. N-am avut ocazia de a o încerca în copilărie și chiar îi spuneam partenerului să găsească un bătrân de la care să-mi poată procura un borcan pentru degustare. Am descoperit Băcănia la momentul oportun! Iar dulceața aceasta este un desert sănătos, absolut grozav, care-mi potolește imediat pofta de ceva dulce. Nu îndrăznesc s-o întind pe pâine cu unt, așa cum făceam atunci când eram mică, ci aleg s-o savurez periodic ca atare, linguriță cu linguriță. 


Iar de la Domeniile Bogdan am optat și pentru o sticlă de vin Chardonnay, pe care am ales s-o servesc alături de un merluciu semi-fiert. Rețeta e foarte simplă și destul de sănătoasă, presărată de savoarea acestui vin care se îmbină perfect cu preparatele din pește sau brânzeturi. 


În cămara Băcănia Tei se găsesc zeci de astfel de preparate pe care le putem savura cu toții, cu livrare la domiciliu. Veți regăsi la ei și carne proaspătă de țară, lădițe cu fructe și legume, gustări sănătoase sau băuturi. Dacă sunteți din București sau Ilfov aveți libertate deplină în alegerea ingredientelor preferate. Momentan, în periferie, se livrează doar preparate neperisabile, la care se asigură siguranța și calitatea produselor din momentul preluării de la producător și până la livrare. 

Așadar, dacă și voi vă doriți să încercați produsele lor, acum sau de sărbători, să vă bucurați de o serie de ingrediente și/sau preparate sănătoase, cu tradiție, să sprijiniți antreprenorii locali etc. puteți transforma visele în realitate și să readuceți la viață toate acele emoții și trări, prin Băcănia Tei. 

Articol scris pentru SuperBlog 2020. 




You May Also Like

0 comments