Pescarii adevarati sustin pescaturismul

by - sâmbătă, august 29, 2015

Sunt inconjurata de cateva cunostinte care au acest hobby si nu evita nici-o ocazie de acest gen.
Intr-o zi mi-am zis sa incerc si eu aceasta senzatie. Am luat undita pregatia ca la carte de un cunoscator si am aruncat-o in balta. Spre marea mea nedumerire n-am scos carligul gol si asta e un lucru mare pentru un incepator.
O data, de doua ori, de trei ori si uite asa a inceput sa-mi placa. Sa fii pescar chiar si ocazional e o chestie foarte faina!
Totodata cunoscatorii stiu ca valoarea unui peste proaspat prins din mediul sau de trai spre deosebire de cea a unui peste adus din import sau congelat, este mult mai mare.
Motivele sunt multe:

  • Ai garantia ca vei consuma peste proaspat, spre deosebire de cel congelat care nu stii cate zile a stat pe drum si pe rafturile magazinelor.
  • Pestele se hraneste cu lucruri din natura, respectiv cu: mamaliga, porumbul, rama, viermusii  etc. cu care il prinzi tu. In cazul in care nu are loc deversarea unor deseuri in apa de pescuit sau in cazul in care oamenii nu polueaza apa vei consuma un peste mult mai sanatos fata de cel cumparat, posibil hranit cu diferite lucruri pentru a creste mare si a atrage atentia clientilor.
  • Gustul este special. Aroma pestelui prins este inconfundabila. pestele are un gust fin, usor dulceag si foarte aromat. Incearca si vei vedea diferenta!
Si crede-ma cand iti spun ca merita sa te trezesti la ora 4-5 dimineata sau sa-ti petreci intreaga noapte cu undita in balta ca atunci mananca pestele cel mai bine si ai cele mai mari sanse sa prinzi unul de toata frumusetea. 
Cel mai recent am incercat pescuitul in mare si este total diferit de cel in tara. Majoritatea pestelui e rapitor, mananca rame speciale cu colti si picioare multe sau un amestec de aluat cu branza. Nici vorba sa incerci la Mediterana cu mamaliga sau porumb! De asemenea in zona in care am incercat eu este interzis pescuitl la viermusi, pe care nici nu i-am vazut la vanzare, pe motiv ca ar fi interzis.
Daca am prins ceva? Spre fericirea mea chiar da, am prins, insa nu va asteptati la niste "rechini" (a tras si asta la creveti falsi insa a scapat cu tot cu ei). Nu stiu ce specie sunt cei negri insa cel trigrat e biban de mare, o specie cunoscuta si la noi in tara doar ca arata altfel.

Vi l-as fi aratat pe al meu dar e putin congelat



Despre pescaturism si festivalul in cadrul caruia are loc


Pescaturismul este o formă de ecoturism și turism responsabil, cultural, făcut cu grijă față de mediu. Proiectul „Lotca Habitat: Pescaturism în Delta Dunării” este inițiat de Ivan Patzaichin, multiplu campion olimpic la canoe și fost pescar în Mila 23.



Delta Dunarii este un loc foarte renumit si deosebit. Asa dupa cum bine stii, in Delta exista unele din cele mai rare specii de pasari si animale, protejate prin lege. Totodata locuitorii acestei zone sunt majoritatea experti in pescuit.

Pescuitul la Delta nu este un un fenomen obisnuit: pescuitul se realizeaza respectand anumite limite, in anumite portiuni si intr-o cantitate limitata.
In cadrul pescaturismului oamenii iau parte la o experienta inedita timp de trei ore avand sansa de a invata numeroase secrete pescaresti si iti poti indeplini visul adevarat al unui pescar: sa arunce undita intr-un loc care intrece  orice asteptare, sa faca cunostinta cu noi specii si sa prinda "rechinul" cel mare. Iar Delta nu se rezuma la ghiboti, bibani, carasi si crapi de pana la maxim 6-10 kg, asa cum se gasesc in zona unde pescuiesc fregvent
.
Dupa o excursie impresionanta si cateva ore pe cinste in care ai aflat o multime de trucuri ce probabil iti vor fi utile si la intoarcerea acasa, vei gati impreuna cu pescarii prada prinsa si vei gusta din multitudinea de mancaruri in care se regaseste pestele: peste la gratar, ciorba de peste, peste la ceaun, etc.
Locuitorii din Delta sunt renumiti pentru specificul lor culinar extrem de bogat si diversificat, utilizand pestele drept un ingredient de baza.


Mi se pare foarte tare ideea organizarii in perioada 28 – 30 august a Festivalul Internaţional al Bărcilor cu Vâsle ce are loc la Tulcea in cadrul RowmaniaFest, in cadrul careia unul dintre proiecte va fi pescaturismul.
Pescarii adevarati sau curiosii dornici sa afle din tainele pescarilor profesionistin din Delta au ocazia sa vada unu proces de la cap la coada si sa plece acasa cu multe informatii si o gramada de lucruri de povestit.

Ma bucura enorm de mult aceasta initiativa de a pescui intr-un loc aparte, inconjurat de specii de care nu am auzit si de realizarea acestuia intr-o maniera ecologica, care nu afecteaza mediul sau care sa duca la disparitia completa a pestilor extrem de rari.
Si totodata cred ca un pescar adevarat detine un tricou pe care scrie "Pescarii adevarati sustin pescaturismul" si pe care il poarta cu mandrie la acest festival si nu numai.
Este o initiativa minunata! Hai sa dam mai departe si sa sustinem astfel de proiecte bine puse la punct!

Tie cum ti se pare pescaturismul?

You May Also Like

0 comments