Micul antreprenor al vremurilor din trecut

Orice copil are un spirit de antreprenor care se reflectă în economiile pe care el le face. Ții minte că și noi aveam o pușculiță în care strângem banuții pe care îi primeam, în speranța că ne putem transforma visele în realitate?
Prin intermediul Scolii de Bani pe Roți, BCR sustine spiritul de antreprenor al copiilor cu vârstele cuprinse între 7-14 ani, oferindu-le șansa de a vedea prin ateliere de curs formate din 15 copii, transpuse în jocuri educative, cum pot face economii și cum să gestioneze eficient un buget.
Camionul Flip, cel în care se va derula întreaga aventură, a parcurs deja o distanță de peste 10.000 km și peste 8 localități, iar cunoștintele economice de baza au fost întreprinse de peste 7000 elevi.


Îmi aduc aminte cu plăcere de datile în care eu făceam economii pentru a-mi îndeplini visurile. Tu ce ai făcut cu primii bani economisiți? Amintirea ta îți poate aduce o bicicletă Pegas cu care să te plimbi în timp ce derulezi pe fundal cele mai simpatice amintiri. Povestește în formular ce ai facut cu primii bani economisiți până pe 29 iunie și poți fi chiar tu fericitul câștigător.

Micul eu, antreprenor al vremurilor din trecut

Cred că minim un sfert din populația de succes, de astăzi, e alcătuită din micii antreprenori de ieri. Și eu am fost una dintre ei, într-un fel sau altul. Părinții mei nu au avut foarte  multe oportunități, motiv pentru care mama a fost nevoită să plece în străinătate în marea majoritate a timpului. Așa a început visul ca atunci când cresc mare, să fac ceva care să conteze, să schimb soarta și să o răsplătesc pe mama pentru toate eforturile sale, să poată sta acasă liniștită și să recuperăm tot timpul pe care nu la-m avut odinioară.
Primele mele economii le-am adunat în jurul vârstei de 12 ani. De fiecare dată când mama, sora mea sau rudele îmi dădeau câțiva lei, eu îi adunam într-o pușculiță în speranța căvoi avea bani să-i fac cadouri mamei de 8 Martie, de ziua ei. Niciun zâmbet de-al ei nu ar fi costat un gest prea scump.

La un moment dat mi-a venit o idee. Bunica unei bune prietene ce stătea la curte avea fel de fel de bunătăți. Era o femeie darnică, motiv pentru care nu a deranjat-o faptul că vroiam să culegem flori în ideea de a le vinde și a strânge noi economii, muncite de mânuțele noastre.
Așa am adunat flori pe care, mai apoi, am început să le vindem în fața blocului, la "poarta" de ciment ce semăna cu un chioșc.
Ne-am simțit fantastic când o bătrânică a venit la noi să ne cumpere primul buchet. Am fost extaziate! Primii 10.000 lei munciți, acum doar 1 leu. Pentru noi era o adevărată avere și aveam o satisfacție enormă. Au urmat alți oameni mai în vârstă care ne-au cumpărat florile până la ultima floare.
Banii s-au adunat între timp și așteptam cu nerăbdare sărbătorile de iarnă să mergem cu colinda și uratul. A venit și clipa și deja aveam un buget enorm pe care am decis la vremea aceea că era timpul să-i învestesc în ceva de viitor.

Am dat fuga la o florărie și i-am cumpărat mamei cel mai frumos buchet de flori și o lenjerie nouă de pat. Mama parcă nu a fost niciodată mai fericită. Mi-au mai rămas câțiva bani de care m-am hotărât să mă bucur și eu. Am alergat într-o librărie și mi-am luat două cărți de colorat și un set de creioane colorate, iar de la un centru comercial prima mea păpusă care cânta colinde.
Niciodată n-am simțit atâta bucurie în suflet să pot împărți din economiile mele cu o persoană atât de dragă și să-mi împlinesc un vis atât de mare: să descopăr arta, să mă bucur de jocuri și joacă, să fiu un copil.
Așa am ajuns ani mai târziu să scriu poezii, povești, fascinată fiind de lumea cărților, pănă când, într-o zi, gândurile mele au ajuns să se aștearnă și aici, pe blog.

Tu în ce ai investit primele economii?



Comentarii

Postări populare