Acoperișul casei - Alegerea unui voal perfect pentru "mireasa" visurilor mele.

by - duminică, noiembrie 25, 2018

Fiecare femeie vrea ca nunta ei să fie perfectă și unică în amintirea celorlalți. Rochia de mireasă este gândită în detaliu, dincolo de revistele de modă și mințile cunoscuților. Odată stabilit tiparul ideal, urmează voalul de mireasa, cel care oferă certitudinea că ziua cea mare se apropie și va fi un moment absolut memorabil, pentru întreaga viață.
Când am ales să devin un designer de case, mi-am propus în primul rând să dau viață fiecărui cămin. Și de atunci, întotdeauna am asemuit acoperișul casei, cu voalul miresei. Pare o analogie ciudată dar, unde ai văzut mireasă fără voal și casă fără acoperiș? Nu-i dificil să alegi acoperișul potrivit, dar și el trebuie ales cu atenție, ținând cont de anumite detalii.


Cum a luat naștere casa perfectă, "mireasa" visurilor mele. 

Niciodată nu există alegeri mai dificile decât cele pe care le faci pentru tine însuți. Casa visurilor mele avea să fie una singură și sigură, de la bun început. Nu construiești o casă nouă în fiecare zi, la fel cum nici nunta nu o plănuiești în fiecare an. Dacă de la nunta mea au rămas amintire copiilor doar o zi captivată în câteva poze, casa este o moștenire de-o viață, un loc pe care și copiii mei îl vor putea numi cămin peste ani și ani.
Dacă rochia de mireasă și nunta visurilor mele au fost diferite de restul din această lume, de ce casa mea ar fi lucrată după tiparul vecinilor sau al rudelor? Am visat la un cămin mic, liniștit, unde să ne simțim ca o familie împlinită.
Nu degeaba se spune că dormi după cum îți așterni. Confortul casei ți-l creezi după propriul tipar, după buget și după visele pe care cu toții le-am avut încă din copilărie. În toată viața mea, cel mai mult am visat la propria casă, mult mai mult decât la rochia de mireasă.
Să spui "Casă, dulce casă! A mea casă." este un moment la fel de unic precum cel în care propriul copil spune "Mamă" sau "Tată", pentru că e locul în care tu ești șeful care decide ce, când și cum se petrece. Momentul în care am devenit autorul independenței mele, trecând de la nesiguranța unei case în chirie, la confortul căminului propriu, a fost de-a dreptul memorabil.

Mi-am plănuit casa visurilor mele tot pe o vreme ca asta - mohorâtă, urâtă, friguroasă. Imediat după nuntă am aplicat pentru un teren care se oferea noilor căsătoriți, în vederea construirii casei noastre de vis. După luni de așteptare, binemeritate, a sosit răspunsul favorabil. Nu am mai stat pe gânduri și, cu banii de nuntă și cu economiile strânse până în acel moment, am căutat să cumpăr materialele necesare construcției. Soțul meu e un expert în construcția de case dar, cu toate astea, ăsta avea să fie cel mai mare proiect și cea mai mare provocare.
La sfârșitul primăverii, bazându-ne pe o sumedenie de recenzii video 100% reale am apelat la un furnizor de materiale de construcție. Odată ce am stabilit schița casei și materialele pentru fundație, respectiv pentru construirea efectivă a căminului nostru și pentru compartimentarea acestuia, am realizat că, obligatoriu, avem nevoie și de un acoperiș deasupra casei. Atunci am descoperit că, la surprinderea livrării de produse de la Casa de Comenzi, filmulețele încărcate pe site, cu produsele comandate/montate și impresiile vizavi de experiența aceasta, ne aduc și 100 lei cash, pe care îi putem folosi după bunul plac. Da, încă mai poți beneficia și tu de acest bonus!


Prin Casa de Comenzi Vindem-Ieftin.ro am dat de Divizia de Acoperișuri, acel showroom specializat numai cu fel și fel de acoperișuri din care poți face alegerea ideală. La ei am apelat și noi, pentru că e singurul loc care, prin intermediul unor consultanți certificați, profesioniști și experimentați, primești gratuit soluții personalizate pentru alegerea unui acoperiș ideal. Diferența o face faptul că acest site e de fapt o casă a tuturor producătorilor de acoperișuri de pe piață, având la îndemână un portofoliu vast pe care îl poți analiza în detaliu și care îți permite să faci comparațiile necesare între materiale și prețurile acestora, economisind acel timp în goana după depozite, adaosurile comerciale și costurile de manipulare ale acestora. Ei mi-au demonstrat că nu trebuie să aștept Black Friday pentru a începe construcția la casa visurilor mele, pentru economie de până la 1000 lei/acoperiș sau poate chiar mai mult. În plus, vroiam să ne mutăm cât mai repede la casa noastră, așa că, nu era momentul pentru păreri în contradictoriu, meseriași neinstruiți care recomandă doar acele depozite și hypermarketuri unde au cunoștințe sau materiale îndoielnice.


Ce am ales? Acest acoperiș țiglă Ruukki s-a dovedit a fi alegerea ideală, ce acum ne oferă toate acele beneficii pe care le anticipam de la căminul nostru.
Ne-am dorit ca noul cămin să fie călduros iarna și răcoros vara, camerele să fie corect ventilate, să nu existe condițiile dezvoltării de mucegai, să fie un mediu sigur și sănătos atât pentru noi, cât și pentru copiii noștri. Acoperișul ales trebuia și să fie rezistent la condițiile meteo (chiar și cele mai extreme), dar să fie și calitativ, încât să nu necesite reparații în următorii 20 ani sau întreținere specială. Dacă se poate, de ce să nu le povestim și nepoților despre cum a fost visul nostru de casă nouă? Sau și mai bine, să vadă cu proprii ochi visul nostru de casă nouă și să trăiască fericiți sub un acoperiș ce a cunoscut generații.
Lui Mihai nu-i plac investițiile ieftine și proaste calitativ când, poate achiziționa materiale bune și accesibile. Noi credem că, cel mai înțelept lucru e să construiești o casă cum scrie la carte, nu după niște reguli standard, care practic nu există, ci minuțios, corect, nu în grabă și cu materiale de proastă calitate sau la mâna a doua, cum fac alții. În tot procesul de căutare, Mihai fost sfătuit referitor la alegerea potrivită de acoperiș pentru schița proiectului nostru și i-a fost prezintat un portofoliu larg, cu detalii, referitoare la prețuri, producători și avantaje privind lista selectată de materiale. Mi-a plăcut mult abordarea și interesul pe care ei l-au acordat procesului de selecție, așa că am mers pe recomandarea celor de la Divizia de Acoperișuri.

Am ales acest acoperiș din țiglă metalică căci este mai ușor decât cel din ceramică, care ar avea o greutate de până la 10 ori mai mare și care ar putea apăsa peste construcție. Pe primul loc e siguranța și am aflat cât de important e să existe un echilibru al densităților, respectiv acoperiș-construcție. Un exemplu concret e casa bunică-mii din lut și paie, ce are drept acoperiș internită și care, în timp, nu doar că s-a fisurat, însă greutatea acesteia a apăsat pe casa care tinde să se "scufunde" în pământ. Adevărat, pe vremea ei erau alte condiții, alte vremuri. Dar din asta putem să învățăm cum să ne folosim de timpurile moderne, de tehnologie și de oportunitățile pieții, în folosul propriu.
Totodată, țigla aleasă s-a dovedit a fi ușor de manevrat și montat, cu o rezistență ce poate atinge centenarul - atât la ghearele Tinei, pisicii noastre de suflet, împotriva UV-urilor, cât și la ploile acide sau la ninsorile "repezite". Montajul acesteia a permis o închidere etanșă, corespunzătoare, motiv pentru care nu se realizează transferul de vapori extern-intern, prevenind acumularea umidității, respectiv a mucegaiului.

Alegerea a fost cu atât mai perfectă, încât marfa ne-a fost expediată gratuit acasă, prompt, în termen de 48 ore, cu certificat de garanție cu tot. Exact la țanc! Și nu doar atât! La achiziția acoperișului am optat și pentru un sistem pluvial complet. E nevoie de așa ceva? Sigur că da! Orice construcție are nevoie de un sistem pluvial adecvat care permite redirecționarea eficientă a scurgerilor de apă către canalizare sau către zonele ce nu prezintă risc. Iarăși concret, îți pot spune de experiența unei mătuși care nu a achiziționat un astfel de sistem de la bun început. Apa de la ploaie sau cea provenită din topirea zăpezilor se scurgea direct pe izolația casei sale. La nici un an după achiziția acoperișului au fost necesare noi lucrări de renovare la fațada casei. Știm cu toții ce implică asta, nu?


Așadar, pot spune că am rămas plăcut surprinsă după comunicarea eficientă și tranzacția transparentă prin acest distribuitor autorizat - Divizia de Acoperișuri. Și chiar dacă se spune că femeile nu sunt pricepute la construcții și aspecte tehnice legate de conceperea lor, eu cred că am făcut o recomandare și o alegere eficientă astfel încât, acum, mă pot bucura de confortul dorit și de casa visurilor mele.

Articol scris pentru SuperBlog 2018.

You May Also Like

1 comments