Pețitul într-o societate fără mica publicitate
Anul acțiunii: 2019, iarna.
Subiectul: Reîntoarcerea la viața primitivă.
Întrebarea: Cât de importante sunt anunțurile de mica publicitate? Mai există romantism și familie după abdicarea internetului, a telefoanelor și a rețelelor de socializare?
Răspunsul: A se descoperi pe parcurs.
Găsirea sufletului pereche poate fi acum mai anevoioasă ca niciodată într-o nouă comunitate ce este obligată să trăiască offline, în viața reală.
Conceptul de "matrimoniale" este un subiect ce întotdeauna a fost privit cu retincență știind că, înainte de 1990 familiile se formau în contextul întalnirilor din căminele culturale, la locul de muncă sau la diferite evenimente din interiorul comunităților. Conform unei statistici realizate la începutul anului 2018 s-a demonstrat că, 60% din populație, adică peste două milioane de oameni, își căutau un partener prin intermediul site-urilor de matrimoniale sau a anunțurilor de mica publicitate, prin intermediul ziarelor fizice sau virtuale, fie prin platforme cu specific matrimonial sau prin intermediul rețelelor de socializare. Prin partener se înțelege fie un prieten de încredere, fie jumătatea de cuplu.
De ce anunțurile matrimoniale din mica publicitate sunt singura reflexie a realității?
Dispariția unor astfel de anunțuri, precum publicațiile într-un ziar serios, pot duce semnificativ la scăderea natalității și a formării de familii tradiționale, ceea ce poate fi îngrijorător pentru un viitor prosoper alcătuit dintr-o mare comunitate de oameni. Clienții sunt conștienți că, un astfel de anunț necesită un aport financiar, așa că nimeni nu-și dorește să investească de prisos și să fie luat peste picior. Actualul mediu online este pentru mulți o joacă, iar la capitolul prieteni/parteneri curg constant cereri de prietenie pe rețelele de socializare și apar oameni dubioși ce se ascund în spatele unor poze prelucrate ce duc tot mai des la hărțuiri sau violențe. Din dorința de a se afirma și de a-și face cât mai mulți prieteni, tineretul pare a fi veriga cea mai slabă și cade frecvent în această capcană fără de scăpare. Oamenii serioși apelează la publicații serioase, respectiv la anunțuri de mica publicitate într-un ziar de prestigiu, precum Anunțul Telefonic - ziar cu tradiție și capital 100% românesc, pentru românii de pretutindeni. Este loc de la slăbuțe, până la plinuțe.
Să exemplificăm o astfel de lume fără anunțurile de mica publicitate!
Genul programului: Ficțiune.
Posibilitate de producere: 50%.
Orice asemănare cu realitatea este pur fictivă. A se trata ca atare!
Ioana e studentă la Facultatea de Drept în anul trei. Alex s-a născut cu telefonul în mână. La șaisprezece ani a abandonat școala, convins fiind că, destinul e cu totul și cu totul altul față de cel al unui băiat școlit, cu minim doisprezece clase.
Amândoi își caută partenerul visurilor - ea, un bărbat puternic, ambițios, care știe ce vrea de la viață; el, cu experiență vastă în viața de cartier și ani buni de Școala Vieții, la care a mai absentat uneori, vrea o femeie trăsnet, avută și dedicată bărbatului.
Se dă veste în țară că, Ana, fata frumușică, de 1.70 înălțime, păr blond ca razele soarelui și ochi albaștri scăldați de marea de azur, își caută pereche. Din om în om, vestea circulă la capătul celălalt de țară și, Alex dorește să o întâlnească pe cea care pare aleasa visurilor.
Dar cum s-o întâlnească? Cum să-și liniștească spiritul ce arde când nu mai există lumea virtuală prin care s-ar putea convinge imediat dacă ea este aleasa?
Se gandește. Se gândește. Chiar și Alex gândește! Cât de ușor ar fi fost măcar să fi postat un anunț la Anunțul Telefonic! Ar fi fost atât de ușor să posteze, cu un click, un anunț plin de diabet zaharat și nori roz, la categoria de matrimoniale, anunț demn de luat în serios.
Își aduce aminte că, odinioară, în lipsa publicității, iubirea se striga în munți prin coarne. Dar dacă coarne nu sunt, apelează la cel mai lung instrument de propagare a sunetului: un burlan. Strigătul sălbatic ajunge la câteva străzi depărtare. Păsările se sperie, vecinii tresar de zor, dar iubirea vieții nu se arată.
Văzând că nu-i de folos, se mai gândește odată. Odinioară, cu mult înainte de 1990 când, Anunțul Telefonic dădea de veste câte-n lună și în stele, știri, anunțuri, câte și mai câte pentru românii de pretutindeni, se folosea tehnica porumbelului. Dar de unde porumbei în toiul iernii?
Iubirea cere sacrificii enorme, așa că, în speranța că-și va găsi aleasa, apelează la bunul lui prieten - papagalul Roger. Încearcă să-l dreseze, dar cum bunul lui prieten nu poate a asimila un asemenea buletin informativ de dragoste, se găndește la tehnica unei scrisori de dragoste. Însă, de teamă că va citi toată metropola declarația sa și că va deveni miezul de discuție al societății, apelează la bilețelul zburător.
Entuziasmat că a găsit soluția minune, după câțiva ani în care doar tastele calculatorului i-au mai atins buricele degetelor, parcă-l prinde inspirația și scrie câteva cuvinte romantice pe un bilețel, pe care îl leagă mai apoi cu o sfoară de piciorul lui Roger și îi dă drumul în lumea mare, repetându-i la infinit că mesajul trebuie să ajungă la Ioana, de la Drept.
La 10 minute, un ciocănit în ușă se arată. Cine să fie oare? Amărât și zgribulit, cu câteva pene rămase pe spatele viu colorat de odinioară, papagalul dă semn că în călătoria sa a întâlnit multe probleme și că nici vorbă să străbată orașul până la facultatea din centrul orașului.
Sursa: ChinaHao.com
Alex, roșu de supărare, decise să-și înnece amarul într-o cană de vin fiert. Iubirea face ca, fix în acel moment, bunul lui prieten, fără pinteni sau creastă colorată, adică pe cât se poate de omenește, Ionuț, să-i vină în vizită.
Îi descoase, îi ascultă oful printre expresiile evindente ale mirării și, în cele din urmă, se oferă voluntar să-i ducă personal scrisoarea Ioanei, pe care o și cunoștea de altfel.
Mare veselie! În sfârșit scrisoarea de dragoste avea să ajungă acolo unde trebuia, așa, ca în povești.
Doar că, ajunsă la Ioana, studenta de la Drept, olimpică în ale limbii române, abia de reușește să descifreze două cuvinte printre propozițiile fără diacritice, cu prescurtări de-ale internetului și citate pe jumătate desprinse din snoave.
Ioana nu a dorit să-l cunoască pe Alex din pricina non-calităților sale evidente, iar el a tot sperat că, în viitor, va întalni aleasa inimii.
Și-am încălecat pe-o șa, și ți-am spus povestea lor!
Iată, așadar, că nu toate poveștile de dragoste au un sfârșit fericit. Lăsând deoparte tonul ironic și amuzant, putem concluziona că, dispariția anunțurilor de mică sau mare publicitate, atât din ziare, cât și a publicațiilor online de impact, poate fi deficitară în orice domeniu, chiar și în dragoste.
Existența unor astfel de anunțuri poate fi și mai importantă atunci când vorbim de casa visurilor, de un loc de muncă într-o multinațională, de găsirea/prestarea celor mai bune servicii și de interes general. Toate sunt posibile la Anunțul Telefonic pentru că, în cei peste 20 ani de activitate, s-au cultivat toate categoriile de interes public care au devenit răspunsul la nevoile unei societăți moderne și în deplină siguranță.
Articol scris pentru Spring SuperBlog 2019.
Comentarii
Trimiteți un comentariu