Cum ar fi schimbat o baterie termostatică prima mea băiță

by - joi, aprilie 23, 2020

Când îi faci baie pentru prima dată, trebuie să verifici apa, nu cu mâna, ci cu cotul, îmi spunea mama. Dar de ce cu cotul? Prima mea băiță răspunde la această întrebare.

Prima mea băiță

La maternitate, mama nu avea nicio grijă cu băiță. Asistentele se ocupau de tot și le era mai mare dragul să aibă în brațe un copil alb-ca-zăpadă, când toți ceilalți făceau acel icter de care părinții se sperie în primele zile sau la primul copil. Greul se arăta mai apoi.
Cu toate că mama a fost o ființă experimentată, eu fiind al 4-lea copil, prima mea băiță i-a dat bătăi de cap. Poate pentru faptul că tehnica cotului nu e 100% precisă pentru fiecare copil în parte. Mama se familiarizase cu această tehnică de la părinți, surori, și ulterior dintr-o carte veche "Mama și copilul", achiziționată la prima ei sarcină.

Baia bebelusului ar trebui facuta zilnic? | Copilul.ro
Sursa foto: copilul.ro

Pregătirile decurgeau cum nu se putea mai bine, dar emoțiile erau pe măsură. Tata spărgea lemne în dosul curții, iar mama făcea focul în sobă și veghea asupra cazanului cu apă ce fierbea pe sobă, pregătit special pentru prima mea băiță. Pregătea cădița simplă, de plastic, băga cotul în apă, și mai apoi mă desfășura de toate fâșiile de material în care-mi era pus corpul.

Mă lua ușor, ca pe un boboc de floare, și-mi băga corpul în cădița cu apă caldă, treptat. Apoi mă lua de mânuță, de piciorușe, îmi spăla corpul gentil având grijă să-mi țină capul înclinat și să-mi întindă toate zonele corpului, ca să am o dezvoltare armonioasă.
Dar ceva se întâmplase și nu era rezultatul mult așteptat. Iar la mijloc nu era doar puternica mea personalitate. Prima mea băiță s-a finalizat în mod clasic, cu multe plânsete. Plângeam mult, lucru ce se remedia prin ajustarea temperaturii apei, cu puțină apă caldă sau rece. 
Acum procesul de îmbăiere a copiilor a evoluat și e mai plăcut, atât pentru copii, cât și pentru părinți.


Cum a evoluat totul după prima mea băiță

Observăm cu toții cât de mult s-au schimbat lucrurile de odinioară. Mica cădiță de plastic s-a preschimbat în adevărate căzi confortabile sau în cabine de duș, lemnele și soba într-o centrală ce pune la dispoziție totul, printr-o simplă atingere de buton, iar tehnica cotului și cazanul de apă au fost înlocuite cu bateriile termostate.

7 Fun Tips for Baby's Bathtime
Sursa: quickanddirtytips

Tehnica cotului e considerată una dintre cele mai vechi practici pentru stabilirea și ajustarea temperaturii potrivite a apei.  Se zice că temperatura optimă a apei pentru îmbăierea bebelușilor se situează în jurul valorii de 37-38°C, însă tehnica nu e foarte precisă. 
Utilizarea unui termometru este o idee mai adecvată, dar chiar și o verificare și o ajustare din aproape în aproape, în prezența acestuia, riscul ca apa să fie prea rece sau mult prea caldă este destul de mare. 
Iar comportamentul bebelușului la băiță indică starea lui de confort și gradul de succes în stabilirea temperaturii potrivite a apei. 
Și trăim într-o eră mult mai agitată, în care mămicile de odinioară au și alte îndatoriri, oboseala acumulată la naștere și în primele zile de viață ale bebelușilor punându-și repede amprenta asupra lor și asupra timpului prețios.
De aceea, în zilele noastre, oricine poate apela la bateriile termostate care fac totul în locul nostru, ajutând cu precizie de 100% temperatura potrivită a apei.

5 motive pentru care să alegi bateriile termostate

Dacă organismul adult se adaptează cu mai multă ușurință la diferențele de temperatură, pentru copii poate fi un adevărat șoc. Temperatura nepotrivită a apei, într-un context atât de fragil, poate avea un impact nefast.
Temperaturile scăzute pot duce la șoc hipotermic, la apariția unor afecțiuni (o răceală, pneumonie etc.), la fel cum temperaturile mult prea ridiate pot produce arsuri ale pielii și roșeață, în doar câteva secunde. Și niciun părinte nu-și dorește să-și expună copilul la astfel de riscuri.

Și pentru că-mi doresc tot ce-i mai bun pentru viitorul meu copil am hotărât să mă informez vizavi de soluția cea mai bună pentru băile beblușului meu. Așa am descoperit bateriile termostate de la Neakaisa.ro. E o soluție pe care și-ar fi dorit-o și mama la acea vreme, dar pe care mi-o doresc s-o implementez în propriul colț de relaxare, pentru a avea siguranța primei băițe a celui mic. Neakaisa este o platformă specializată în comercializarea de baterii termostate și peste alte zeci de mii de produse pentru amenajarea băii și a întregii case, la prețuri accesibile și de cea mai bună calitate.


Dacă mama ar fi avut o baterie termostatică...

  • Nu ar mai fi lăsat loc de compromisuri și nu și-ar mai fi făcut griji cu privire la confortul meu. Nu ar mai fi fost loc de plânsete, ci doar de râsete, baia transformându-se într-un ritual plăcut și sigur pentru pielea și organismul meu.
  • Nu aș mai fi resimțit teama de nou, de primul contact cu apa, datorită reglajului și al debitului constant care facilitează adaptabilitatea copilului și a organismului la apă.
  • Ar fi economisit timp pentru ea și pentru odihna ei, nemaifiind nevoită să petreacă la băița mea mult timp decât e necesar. 
  • Ar fi fost mai liniștită, pentru că nu ar fi existat riscul apariției unor afecțiuni ce le pot produce apa de îmbăiere cu o temperatură neadecvată. 
  • Ar fi economisit resurse, pentru că încălzitul apei și ajustarea temperaturii însemna consum de energie și cantități de apă risipite. Când apa era fie prea rece, fie prea caldă, cantitatea și temperatura trebuia ajustată în permanență, în funcție de dimensiunea cădiței, de suportabilitatea și nevoia corpului. Să nu mai spunem cât de simplu și de comod ar fi fost întregul proces în prezența unei baterii termostatice.
NeaKaisa – Magazin online pentru casa si gradina

Cu ajutorul bateriilor termostate poți transforma băița bebelușului, a copilului sau chiar și rutina personală de îngrijire, într-un ritual relaxant și fără peripeții. E mai sigur, mai confortabil, mai rapid și mai precis. La Neakaisa vei găsi o gamă largă de baterii termostate, care se vor integra cu ușurință în orice baie și alături de orice design. Tu pe care o alegi? 

You May Also Like

0 comments