Jocuri şi activități de izolare pentru copii și adulți

by - miercuri, aprilie 15, 2020


  • Pe când nunta?
  • Pe când copilul? O să ți se spună bunică!

Sunt cele mai frecvente întrebări pe care le primesc de un an încoace.
Totuși, cred că e o decizie cât se poate de personală, ce implică multă responsabilitate. La momentul potrivit vor afla cu toții în ce direcție ne vom îndrepta. Dar pentru moment avem alte priorități și nu suntem pregătiți pentru aceste lucruri.

Ca și cei care mă întreabă de aceste aspecte ale vieții personale, mi-am imaginat de multe ori ce aș face ca părinte, cum mi-aș crește copilul și cum l-aș pregăti pentru viață. Știu că treaba din târg nu se potrivește cu cea de acasă, așa că n-aș putea spune decât că aș vrea să-i asigur copilului meu tot ce-i mai bun și mai ales, să-i ofer dreptul la joacă și la copilărie.



Mereu am militat și voi susține dreptul copiilor la joacă, pentru că ei sunt mult prea mici să le poți impune, să le ceri să facă și să privească lucrurile ca un adult. Chiar și atunci când cresc, ei vor avea tot suflet de copil și vor fi copiii părinților lor. De ce ai vrea ca un copil să se maturizeze foarte repede? Copiii nu doar că se distrează prin joacă, dar și învață, treptat, ce înseamnă viața de adult. Și e o modalitate creativă prin care le poți oferi o educație aleasă.

În toată joaca lor, copiii creează o lume fantastică în care te antrenează ca om și ca părinte. Îți aduce acel zâmbet imens pe buze când vezi că copilul capătă niște deprinderi extraordinare, chiar dacă vorbim de lucruri sau gesturi aparent banale. În ele se reflectă și copilăria noastră. Pentru mulți e vorba de acea copilărie la care am visat întotdeauna și de care nu am avut parte. Așa că lasă-ți copiii să se joace acum şi întotdeauna! 



Jocurile preferate din toate timpurile și activități de izolare


Eu sunt un om cu suflet de copil și îmi place să mă joc ori de câte ori am posibilitatea. Mulți ați putea spune că nu sunt în toate mințile, dar nici nu știți cât de multe jocuri și activități interesante există astăzi atât pentru copii, cât și pentru părinți. Iar în tot acest timp de stat acasă putem scoate la iveală copilul din noi prin joc și joacă, și să împărtășim bucuria cu ce dragi nouă.

Mereu am manifestat un interes aparte față de jocurile care mi-au pus imaginația și creativitatea la încercare. Primele mele jocuri au fost de tip LEGO, cu niște piese imense pe care le aranjam cu entuziasm în diferite forme. Acum jocurile de acest gen au forme mai plăcute și sunt de mai multe feluri, pentru zeci de jocuri creative care stimulează imaginația copiilor. Locuiesc cu nepoții care confecționează zeci de astfel de jocuri. Au cutii imense pline de piese LEGO, așa că ne jucăm și descoperim împreună, inovăm și ne distrăm, în fiecare zi. 



Puzzle-urile sunt din nou în vogă, fapt ce mă bucură foarte tare. Am început să fac puzzle-uri de la vârsta de 7-8 ani și mi se părea o zi de sărbătoare de fiecare dată când mama venea acasă cu un nou puzzle. Pe vremea aceea nu se găseau la fel de ușor, iar dacă se găseau, nu aveam posibilități. 
Acum varietatea de puzzle-uri este mult mai amplă, la prețuri extrem de accesibile și există inclusiv puzzle-uri pentru adulți. Este o activitate la care ne strângem cu toții, cu mic și mare. Și mă impresionează de fiecare dată misterul pe care îl ascunde fiecare piesă. Rezultatul ne ține întotdeauna cu sufletul la gură, indiferent de vârstă.

La 16 ani am descoperit și nisipul kinetic. Și de atunci ne-am împrietenit cu toții. Copiii văd în el o altă modalitate de a-si explora creativitatea. Eu văd în el un mod de relaxare și activitate antistres, care-mi ia gândul de la toate grijile. Nisipul kinetic nu se împrăștie și nu lasă mizerie în urmă, fiind ușor de strâns și de pus la loc atunci când se plictisesc cei mici.



Și dacă mai există alte jocuri de care m-am atașat în această perioadă, în mod evident vorbim despre jocurile de societate ca remi, "Nu te supăra frate", Monopoly sau jocurile de cărți cu și fără pedepse, fie cu recompense. Cei mici adoră astfel de jocuri, mai ales atunci când ies învingători și sunt răsplătiți cu dulciuri sau alte jocuri extra. Iar dacă vorbim de jocurile cu pedepse și provocări, ei bine, aici ne amuzăm cu toții ore în șir. Astfel copiii nu se plictisesc și fac orice să se joace în repetate rânduri, ca să-și ia revanșa. Ca și noi adulții de altfel!



Și chiar dacă nu putem ieși din casă, alături de nepoți am descoperit că putem juca împreună și "Hoții și vardiştii" sau "V-ați ascunselea". Sunt ferm convinsă că-ți amintești de jocurile copilăriei noastre pe care tocmai le-am menționat! Tot timpul liber care ne rămâne îl petrecem tot prin joacă, desenând cărți colorate pentru adulti și copii sau uitându-ne la desene animate.

Și am mai descoperit de asemenea că putem procura tot felul de jucării diverse și interesante, populare și de actualitate, de pe eToys.ro . La eToys există o varietate foarte mare de jocuri originale pentru copii, pentru toate preferințele și la prețuri extrem de accesibile, care sunt livrate direct la ușa casei noastre. Am descoperit multe jocuri Disney, jocuri LEGO, jocuri cu și din cuburi de lemn dar și jocuri pentru băița celor mici. Dacă cei mici au sugestii sau cereri de jocuri de care n-ai auzit niciodată, acum știi unde să le cauți. Le găsești la eToys!

Voi cum vă petreceți timpul cu copiii voștri? Ce jocuri vă jucați împreună?

You May Also Like

0 comments