Clătitele - cea mai simplă rețetă, cea mai amplă provocare

by - duminică, martie 14, 2021

Când îți este poftă de ceva bun, tu la ce apelezi? 

Încă din copilărie, tradiția unui desert rapid și simplu, cu puține ingrediente, se rezuma la... clătite. Da, acele populare clătite umplute cu cremă de ciocolată, dulceață, miere sau orice altceva se găsește prin cămara unei gospodine. Cred că ele au făcut parte din copilăria tuturor.

Mi-aș fi dorit să fi moștenit de la mama tehnica de a pregăti aceste clătite iscusite, exact așa cum o făcea și ea. Parcă prevăd că, zâmbetul tău s-a dus în acest moment până la urechi și te întrebi cum e posibil așa ceva. 

Pe cât de simplu sunt de pregătit de majoritatea persoanelor, pe atât de anevoioasă a fost rețeta pentru mine. Iar dacă aceeași problemă o ai și tu, astăzi îți mărturisesc cum am reușit să fac față acestei provocări și să-i vin de hac.


Sursa foto: Dajar România & SuperBlog


Clătitele, o adevărată provocare

Cum deseori arta culinară se transformă într-o adevărată moștenire, i-am cerut în cele dintâi rețeta mamei.

După două încercări eșuate mi-am zis că nu voi mai încerca niciodată să fac clătite. Dar ce să fac când se instalează pofta? E imposibil să mi-o pun "în cui", mai ales la cât sunt eu de pofticioasă. 

Ulterior, pe vremea când internetul a început să fie utilizat în linii mari, inclusiv de mine, m-am apucat de urmărit tutoriale de gătit și rețete. Bineînțeles, clătitele au fost printre primele căutări. După ce am aruncat aluatul de vreo două ori, clătitele perfecte, inspirate din iscusința mamei, și-au făcut apariția. Nu pot descrie în cuvinte cât de mândră eram de mine, chiar dacă vorbim de un preparat atât de banal.


Secretul unor clătite reușite

Dincolo de rețeta în sine, deloc complicată, în care mixezi ouăle cu laptele/apa minerală, praful de copt, praful de sare și cel de zahăr, cu adăugarea făinii "în ploaie" și omogenizarea imediată cu telul pentru a evita formarea cocoloașelor, există mult mai multe secrete.

Sursa foto: Dajar România - Tel pentru ouă Ivy

De exemplu, graba strică treaba, așa că toate ingredientele trebuie să fie la temperatura camerei pentru a favoriza omogenizarea lor. Recunosc, deseori mă apucam de treabă imediat ce scoteam ingredientele din frigider. Iată, contează și acest mic detaliu!

Un secret descoperit de mine și care a facilitat cu mult pregătirea clătitelor este alegerea tigăii potrivite. Pentru rețetele care sunt o provocare, trebuie musai să apelezi la cele mai potrivite oale și tigăi. Tigaia din colecția Ambition România, colecție nou lansată de către brandul cu tradiție Dajar, reproduce fidel tigaia care m-a înzestrat cu îndemânarea necesară unui ghinionist/începător în pregătirea clătitelor, ca mine. 

Marginile de dimensiuni reduse și interiorul din aluminiu, cu proprietăți anti-lipire, contribuie la pregătirea clătitelor cu o singură picătură de ulei, fără bătăi de cap. Și, cu ajutorul ei, poate fi realizată și tehnica bucătarilor care aruncă clătita în aer, fără incidente neplăcute. Dacă eu am reușit și am învățat să pregătesc clătite în acest mod, sigur poți și tu!

Sursa foto: Dajar România - Tigaie clătite 26cm înveliș Qualum Stone Silverstone

La un moment dat, trebuie să recunosc că n-am avut toate ingredientele necesare, dar ambiția și pofta mi-au spus că nu trebuie să mă dau bătută. Așa că am înlocuit laptele și apa minerală care lipseau cu desăvârșire, cu iaurtul grecesc. Au ieșit niște clătite la fel de delicioase, cu aspect aerat, la care se dezlipeau marginile cu ușurință atunci când erau gata pe-o parte și trebuia să le întorc pe cealaltă (bineînțeles, la 30 secunde-1 minut mai târziu pentru a se găti corespunzător). 


Și clătitele pot deveni un fel principal sau un preparat festiv!

Până la vârsta de 13 ani îmi imaginam clătitele ca un preparat clasic și oarecare, un desert adresat oamenilor fără timp sau posibilități financiare. Numeroase încercări mi-au dovedit că vestitele clătite pot deveni un fel principal sau unul vestiv, ideal în momentele speciale.


Sursa: Galeria foto personală 

Clătitele cu roșii și telemea sau urdă sunt cea mai bună alegere de aperitiv sau pentru cei care sunt fani gustări sărate. Tot ce trebuie să faceți e să evitați adăugarea de zahăr și esență cu arome în aluat. Ulterior tăiați roșiile felii și brânza, adaugă-le pe clătita caldă și ruleaz-o corespunzător. Simplu, rapid și gustos totodată! Iar preparatul poate fi reinventat după preferințele oricui și cu șuncă prestată, cașcaval, etc. 

Cum aminteam adineori, clătitele se pot transforma și într-un preparat exclusivist. De exemplu, clătitele cu creveți crispy care pot fi un altfel de aperitiv la momentele speciale. Eu pregătesc creveții lăsându-i timp de aproximativ 10 minute într-o marinadă de sos de soia, sare, delicat, puțină zeamă de lămâie și zeamă de la ardei kapia la borcan. Ulterior îi dau prin faină albă și îi prăjesc până capătă o crustă aurie. Adaug câțiva creveți pe o clătită alături de două-trei fâșii de ardei kapia și rulez. Este un adevărat deliciu pe care musafirii cu siguranță nu se așteaptă să-l găsească în farfuria lor. Și bineînțeles, poți înlocui creveții cu somon, carne de pui sau orice alte ingrediente dorești.

Sursa: Galeria foto personală

Iar o altă opțiune, de data aceasta dulce, poate fi un tort. Un tort cu fructe și mascarpone sau fructe și frișcă. În detrimentul unui blat anevoios care poate dura și zile în șir să fie pregătit, tortul din clătite poate fi o alegere rapidă și de efect.


"Ținuta" clătitelor festive

Indiferent de rețeta aleasă, ea se poate transforma într-o specialitate de top care să stârnească interesul tuturor atunci când ea e servită cu aceeași atenție cu care este pregătită. În magazinul online Dajar România am găsit și accesoriile perfecte de servire a mesei, cu finisaje elegante, din materiale de calitate. 

Dacă ar fi să servesc astăzi o porție de clătite într-un cadru special, indiferent de simplitatea rețetei, aș opta pentru un suport farfurii elegant Glamour în nuanțe metalice, care să redea mesei un aer luxuriant. Aș completa masa cu un serviciu de masă Marble, care impresionează atât prin simplitatea lui, cât și prin eleganța dată de materialul ceramic și al modelului. Bineînțeles, setul de tacâmuri Prato ar urma să completeze servirea, alături de paharele Diamond în care s-ar servi băuturi după preferințe și în ton cu mâncarea.


Sursa: dajarmagazin.ro

Un strop de iubire și de veselie completează perfect "ținuta" și întreține atmosfera, încă din procesul de pregătire și până la finalizarea momentului de servire. Ești de acord?


Articol scris pentru Spring SuperBlog 2021

You May Also Like

0 comments