Mă angajez ca "influencer"!

 Răsfoind Facebook-ul zilele trecute am descoperit o mămică pe un grup care solicita aprecieri pe Instagram la pagina fetei sale. Nu vă povestesc acest lucru cu scop de "bârfă", ci pentru că există o mare legătură între acest aspect și subiectul despre care vorbim astăzi.

Aparent, fata cu cont proaspăt deschis și 2 poze pe profil primise două oferte de "influencer", dar avea nevoie de cât mai mulți urmăritori ca să-și ducă treaba la bun sfârșit. A decis astfel să devină "angajată în meseria de influencer" în baza a ceea ce vedea zi de zi, nimic complicat aparent. 

Tot pe Facebook mi s-a întâmplat să văd postări ale unor antreprenori sau să fiu contactată de firme care-și doreau în urma unor colaborări să-și asigure un număr fascinant de vânzări.

Îmi amintesc și de poveștile unei profesoare din facultate care, întrebând studenții de anul I ce meserie vor să practice, s-a lovit de același răspuns - influencer, YouTube etc. Cică se câștigă bine "fără să faci mare lucru". 

Bag cu seamă că niciuna din cele două categorii nu știu cu seamă ce e un "influencer" și ce presupune această "meserie". Mai cu seamă, toate informațiile ar putea fi scoase la iveală în mod transparent de cartea lui Cristian China-Birta "Ce ne facem domn'le cu influencerii ăștia?", care abordează tematica atât din perspectiva unui antreprenor, cât și a unui creator de conținut și/sau influencer cu notorietate în mediul online.


Dacă lucrurile ar fi atât de simple m-aș angaja și mâine ca "influencer"!

Deși am un blog, rețele de socializare pe care postez frecvent diferite lucruri, nu m-am considerat niciodată un influencer. Din toată activitatea desfășurată pe parcurs, a fi "influencer" e pentru mine mai mult o stare, nu un job. Bineînțeles, în timp, nu înseamnă că nu se poate transforma într-o activitate productivă din care să obții beneficii materiale, cum mi s-a întâmplat pe alocuri. 

Însă, un simplu cont deschizi astăzi nu-ți aduce succesul zilei de mâine plus o serie de colaborări serioase (că tot se punctează că acele colete de PR sunt de fapt produse "moca"). Adesea am auzit că fiecare dintre noi, cei care postează în Social Media suntem mai mult sau mai puțin influenceri. O astfel de persoană are o voce impunătoare capabilă să-i influențeze pe alții să ia decizii, să schimbe mentalități, iar toate aceste lucru pornesc în mod evident de la o bază concepută atent. Nu există nicicum această meserie de "influencer" înregistrată la Agențiile pentru Ocuparea Forțelor de Muncă, iar potențialele beneficii apar deseori după luni sau ani de activitate și implicații. 

Ce ne facem domn'le cu influencerii ăștia?

De la o zi la alta, lumea de rând este "obosită" de influencerii din întreaga lume. Dar totuși îi urmărim și îi citim atunci când avem nevoie de inspirație și sfaturi practice. Mai cu seamă, nici brandurile nu se pot "dezlipi" de ei. 

Am încercat de nenumărate ori să explic că influenceri nu sunt agenți de vânzări cum se consideră adesea, ci că le pot oferi vizibilitate astfel încât firmele lor să devină renumite și să-și lărgească piața. Dar nici alegerea lor nu e prea simplă, căci unii vor cifre mari în profil, alții se axează pe engagement (interacțiuni, trafic etc.). Dar care e rețeta de succes pentru o campanie cu influencer? Ce contează mai mult? La aceste întrebări va răspunde și cartea lui Cristian, înființatorul agenției digitale Kooperativa 2.0.

Traseul până la acest punct e presărat cu multe implicații, de la finanțe scoase din însuși buzunarele creatorilor de conținut, ore pentru a creea acele vizualuri interesante și atractive, până la cele ale brandurilor care alocă mulți bani pentru campaniile de marketing. Cristian surprinde în cartea disponibilă la precomandă în Librăria Cărturești "Ce ne facem domn'le cu influenceri ăștia?" toate aceste aspecte, unele roz, altele mai puțin. Nu trebuie să mă credeți pe cuvânt! Citiți cartea și o să vă convingeți singuri!


Am învățat că e foarte simplu să arăți cu degetul în stânga sau în dreapta, să spui că vrei o afacere de succes cu ajutorul influenceri lor sau să-ți însușești tot acest fenomen drept un loc de muncă. Dar lucrurile nu sunt deloc simple și e nevoie de viziune și îndrumare, pe care toți cei interesați, de la influenceri aspiranți, până la creatori de conținut în formare sau antreprenori, o pot obține parcurgând cartea lui Chinezu. Este ireal să spui că vrei o campanie de succes cu influencerii și că în urma acesteia te vei propulsa în topul afacerilor fără cunoștințe de SEO, studii de piață, analiză și planuri de marketing. La fel de ireal e să crezi că vei face bani și că vei obține atenție din partea brandurilor serioase, peste noapte, transformându-te într-o vedetă de renume. 

Bineînțeles, loc este pentru toți și cu consecvență, nu înseamnă că nu poți transforma această alegere într-un adevărat succes sau o "meserie", cum o consideră alții. Însă, gândirea analitică, analiza cifrelor și informațiile multiple prezentate în clar în cartea lui Cristian, bazate pe experiența lui de ani de zile, în ambele ipostaze, te pot îndruma către drumul cel mai bun. 

Comentarii

Postări populare