Cele mai bune produse de îngrijire pentru părul blond sau gri? Păreri Semi Di Lino Blonde de la Alfaparf

 Salutare, dragelor!

Astăzi vorbim despre un topic favorit pentru mine - îngrijirea părului.  În  ultimii ani am devenit tot mai obsedată de cum arată părul meu, cum decurg procesele de decolorare și nuanțare, cum trebuie îngrijit în mod corect un păr pentru a pune personalitatea în evidență, motiv pentru care îmi place să testez tot mai atent numeroase produse de îngrijire și stilizare a părului. 


Produsele Alfaparf nu-mi sunt deloc străine, prima dată descoperindu-le sub formă de mostre într-un Beauty Box de la BuzzStore. Mai apoi, am aflat că am câștigat o competiție europeană Alfaparf care a venit cu multe bunătăți la pachet, cu care se răsfață părul meu și în prezent. Dar deși sunt foarte interesată de subiect și părul meu e o combinație de blond platinat și gri (pentru că n-am vrut să-l stresez pein decolorare, fiind fin și subțire, dar pot să-l ajut să arate totuși bine prin nuanțare periodică și întreținere), nu știam că cei de la Alfaparf au și o gamă dedicată blondelor. Ba mai mult, în portofoliul Semi Di Lino se regăsesc inclusiv produse nuanțatoare de îngrijire pentru părul închis la culoare. 

Știați că...

Chiar dacă nu vă decolorați părul în mod obișnuit, razele soarelui și șampoanele dure vor face acest lucru pentru voi? Așa se explică cum de și părul închis tinde să se confrunte cu tente de portocaliu, asemeni celui trecut printr-o decolorare chimică sau cel care a ajuns la o bază foarte deschisă de blond și care are nevoie de multă atenție pentruba preveni apariția tonurilor de galben.


Atunci când pigmentul este scos din părul natural printr-o decolorare chimică, acesta trebuie repigmentat cu soluții speciale și menținut cu produse de îngrijire colorante, nefiind capabil să fixeze pigmentul chimic pe o perioadă îndelungată de timp. De altfel, chiar și cu un tuns regulat, vârfurile rămân expuse, fiind printre primele care sunt afectate și deteriorate, dar și care se decolorează în mod natural, de la razele soarelui. Un bun ulei de păr are capacitatea de a preveni deteriorarea accentuată, dar spălarea repetată a părului, cât și alți factori, pot interveni în ceea ce privește schimbarea culorii.

Ca prin urmare, nu trebuie să vă decolorați părul pentru a fi predispuse la tonuri de culoare nedorite sau la deteriorare.


Produsele nuanțatoare distrug părul: mit sau adevăr?

Fals! Când vorbim de produse nuanțatoare, putem vorbi de măști semipermanente, șampoane și balsamuri de păr ce conțin pigmenți. Șampoanele care neutralizează tonurile de galben sunt cele mov sau cu un astfel de ton mai pronunțat, iar cele pentru păr portocaliu, albastre. Părul gri le poate utiliza pe oricare, având grijă însă, la timpul de acțiune și la formula acestora.

Majoritatea șampoanelor nuanțatoare au un pH negativ, fiind formulate precum cele pentru mătreață sau păr gras, cu scopul de a elimina ușor grăsimea și reziduurile și să facă loc pigmentului din acestea, pe care părul îl va absorbi instantaneu. Așadar, efectul de păr uscat este în marea majoritate a cazurilor cât se poate de normal, și poate fi completat cu produse de îngrijire intens hidratante (mai ales că părul uscat, deshidratat și decolorat, tânjesc după o hidratare intensă). Acesta este și motivul pentru care, pe alocuri, părul poate fi uneori pătat, iar rezultatul nu iese uniform (pentru că nu e distribuit uniform și pentru că produsele conțin un pigment mult prea intens, iar odată eliminată murdăria, părul nu ezită să-l absoarbă precum un burete).


Cât despre măștile nuanțatoare sau balsamuri de acest fel, ele sunt bogate în ingrediente hidratante ce refac textura părului și o protejează prin flexibilitate pe care i-o conferă. Așadar, pentru simplu fapt că o persoană își schimbă nuanța părului periodic, folosind exclusiv produse de acest fel, părul este mai bine îngrijit. Dacă ar fi să vorbim de partea chimică, vă reamintesc că oricât ne-am dori să ne încredem în "natural", acesta nu există. În spatele oricărui produs se află acele ingrediente magice, chimice și de sinteză, care ne ajută să ne bucurăm în primul rând de produsele noastre favorite de îngrijire a părului (și nu numai) termen de minim 6-12 luni. Chiar și produsele BIO conțin înlocuitori de acest fel. Și nu e un lucru de blamat.

Și totuși, cu ce diferă Alfaparf Semi di Lino Blonde?

Să le luăm pe rând, ținând cont că, BuzzStore, mi-a oferit ocazia de a testa șamponul și balsamul din această gamă.

Am remarcat incă de la prima utilizare că șamponul conține o cantitate generoasă a înlocuitorilor de sulfați, motiv pentru care face o spumă bogată și curăță bine. Totuși, spre deosebire de situația de care vă aminteam anterior, curățarea pe care o face este mult mai blandă, având un pH de aproximativ 4-4,5, față de celelalte (în special cele neprofesionale, care au un pH de 7. Acest aspect ajută insă ca părului să nu devină extrem de uscat (ceea ce îmi și doresc pentru părul meu decolorat și vopsit).


Balsamul de altfel (și în general, când vine vorba de Alfaparf), mi se pare printre cele mai hrănitoare pe care le-am încercat vreodată (chiar mai hrănitoare decât măștile lor) motiv pentru care are un mare plus de la mine.

De interes e faptul că, conform scării de pigmentație, acestea se situează la nivelul 2/3. O fi de bine, o fi de rău? Eu aș spune în mod cert că nu e deloc rău, chiar deloc. Cu cât gradul de intensitate e mai mare, cu atât pigmentul este mai puternic. Dar nu e întotdeauna benefic să apelăm la un pigment de acest fel. Ba dimpotrivă! Astfel de produse pot duce la dispersia uniformă și apariția acelor pete. Ca prin urmare, cu această pigmentație, Alfaparf Blonde neutralizează delicat și corespunzător pigmenții nedoriți, contribuit cât mai mult la uniformizarea nuanței părului. Sigur, având în vedere că părul meu nu e decolorat uniform și dat fiind delicatețea lui, nu e capabil să transforme la nivel absolut galbenul prezent în păr. Iar asta nu e vina lor, cât ține de procedura în sine și de baza pe care acestea sunt aplicate. În realitate am remarcat că părul meu se prezintă mult mai uniform folosindu-le impreună, chiar dacă pe alocuri e acea tentă de blond platinat (lucru care pe mine, sincer, nu mă deranjează absolut deloc). 


Ador și mirosul lor plăcut care mă duce cu gândul la florile de primăvară, și apreciez că nu-mi pătează părul și gri-ul de care dispun în marea majoritate a părului. Iar hidratarea oferită de balsam este perfectă. Odată asociat cu extra produse fără clătire aplicate după spalare, părul meu se simte și arată exact așa cum mi-am dorit. 

Așadar, mă bucur nespus de mult că am avut ocazia să le încerc și garantat vor rămâne prietenii mei până când voi decide să fac o nouă schimbare. 

Voi le-ați încercat?

Xoxo,

Alexandra. 

Comentarii

Postări populare