Paşii unui scriitor în Straja

by - vineri, octombrie 18, 2013


Adeseori îmi permit luxul de a respira aerul rece din tărâmul codrilor. Şi sub carapacea mea, aievea îţi spun că m-am născut sub văzduhul încremenit deasupra lumii.
Şi am păşit la locul procreerii, în Straja. Se simte adierea vântului potolit, cerul se dogoreşte, soarele e o pulbere fină de aur ce se strecoară printre bolta cerească.
Vacanţa perfectă este aici! Este locul perfect pentru a-mi unge fiinţa cu inspiraţie, lângă văzduhul inundat de lumina ce izvorăşte de pretutindeni, din înălţimi. Şi pe-o veche filă de registru, rătăcesc cuvinte rânduite în şiruri de mărgăritare. Şi ce caut eu aici? Îmi aduc sufletul către recreere, inima către perfect, mintea către inspiraţie şi palmele către divin.
Celest este condeiul brun, împodobit în mantie aurită, care marchează paşii minţii mele către un alt nivel al vieţii, al cugetului meu. Caut o adevărată aventură, un peisaj proaspăt, menit pentru a-şi ocupa locul printre ale mele memorii. Aerul copt de naturaleţe şi de splendoare, îmi îndrumă paşii către un nou tărâm. Cu siguranţă vei avea nevoie de cazare în Straja, aşa că, sus, la cota de 1400 m, se ascunde o minunată pensiune în Straja: Vila Alpin. Un weekend în Straja poate fi perfect. Dans în palmele naturii, moment adânc de reculegere a armoniei sufleteşti şi trupeşti, ziua dedicată pentru cercetare, amiaza pentru consemnare a celor trăite, seara o clipă de plimbare şi de pierdere în peisajul muntos.
Florile adormite într-o cană de vin fiert, aşezate lângă scumpul meu prieten, registrul cu amintiri, aromă de scorţişoară... Sună excelent în mintea mea! Pot parcurge toate acele etape ale cunoaşterii, ale conceperii unei noi opere într-un cadru ambiant.

Acolo, în inima Carpaţilor Meridionali, este situată precum menţionasem, Vila Alpin: o bucăţică a raiului, unde arhanghelii şi-au lăsat întreaga ceată de îngeri, au învăluit cu magie şi cu bunăstare întreaga zonă. Este cel mai frumos dar de la strămoşi, care au făcut odinioară din zonă, templu. Te relaxează, te ispiteşte în lumea ei, în descoperirea unui peisaj diferit de ceea cu ce ai fost învăţat. Crucea Eroilor, ridicată în cinstea ostaşilor care şi-au dat viaţa pentru ţară noastră, oferă o privelişte ameţitoare. Locul este arena tuturor înălţimilor care înconjoară staţiunea şi oraşele învecinate. Astfel, Dumnezeu ne da şansă să ne simţim mai aproape de El, să îi simţim mângâierea palmelor calde şi glasul binecuvantator, datorită intensităţii câmpului energetic.
În acelaş timp, scriitorul din mine îmi spune că voi vedea, auzi şi învaţă multe în timpul şederii mele. Vila Alpin situată în staţiunea Straja, la 50 m de telescaun, oferă o privelişte uimitoare către munţii Retezat. Poţi face ski, iar dacă eşti îndrăgostit de plapumă albă a pământului, în anotimpul de iarnă, vei rămâne uimit la peisajul ce îţi va oferi onoarea să îl admiri şi să îl simţi, cu proprii ochi, propriile palme plăpânde, sau...din telescaun.
Dacă aş schimba ceva? Nu, nimic! Din adâncul inimii mele, poetul spune că totul e perfect. E un loc de reculegere excepţional, o fâşie inspiraţională minunată pentru a-mi creea ultimul capitol al oracolului şi a încheia povestea. Idei de îmbunătăţire? Hmmm...M-ar bucura esistenta unei zone informaţionale, dedicată dezlănţuirii cugetului, a mâinilor, respectiv picturi, file aurite din opere cunoscute, opere de artă. Şi mai minunat ar fi dacă acestea ar fi realizate de către turişti, copii şi adulţi, care să aibă şansa participării la nişte proiecte cu mici...premii. În primul rând, gândul că opera ar fi sorbită din priviri de alţii, pare o realizare măreaţă. Aspectul ar fi unul mai amplu, mai deosebit. Desigur nici existenţa unui salon de masaj, poate cu rol în vindecarea unor anumite probleme de sănătate, sau un salon de cosmetică. Ar fi un răsfăţ suplimentar pentru domnii şi doamnele care îşi permit asemenea sevicii divine.
Şi aşa, v-am purtat pe tărâmul paşilor mei, v-am arătat calea sfântă către poarta binecuvântată de divinitate, poetul atingandu-şi scopul său: convertirea acestuia într-o legendă vie şi profundă, care va fi transmisă în timp şi altor generaţii dornice de un drum prosper.
Articol scris pentru Spring Blog 2013


 





You May Also Like

0 comments