Scurt ghid pentru vacanta

Cum vara inca nu s-a terminat, unii dintre voi care nu au apucat sa se bucure de concediu cu siguranta vor incerca sa-l valorifice de acum incolo.


Am reusit si eu sa fac o scurta escapada intr-un loc superb, peste granita. Astazi iti voi impartasi catetva lucruri care sa-ti fie de ajutor in caz ca te vei gandi si tu la randul tau sa optez pentru o vacanta in afara tarii.

Sa incepem...

Asa cum va spuneam, locul unde ma aflu acum, respectiv Porto San Stefano (Italia), este minunat. A fost ceva subit, un cadou minunat si o relaxare completa timp de 2 saptamani de acum incolo.
Locuiesc intr-o casa destul de mare (recunosc ca noaptea cand e bezna ma cam infioara), cu terasa si priveliste la mare. In doua minute ajung pe doc si in alte 5 la plaja. 


Marea este ca in povesti: un turcoiz inedit, clara de vezi orice lucru misuna in apa la o adncime de pana la 5m sau chiar mai mult.
Pana in prezent am vazut cateva lucruri minunate insa si unele care mi-au lasat un gust amar. 

Spre exemplu...

Nu sunt eu mare fashionista insa ca orice alta persoana am propriile gusturi si placeri. Ce-i drept, ar fi mai de graba cand realizezi o escapada in zonele calduroase sa ai la tine cateva rochii, evident lenjerie, produsele de cosmetica si ingrijire personala, prosoape etc.
Cu siguranta nu vei face fata caldurii si te va tenta sa faci o baie in mare, deci nu uita sa ai un costum de baie potrivit si care sa corespunda cerintelor tale.


Cea mai mare majoritate a hainelor mi se par oribile, un fel de second hand la noi, din acelea ingrozitoare, purtate de vreo 10 ori cu preturi de la 30-40 euro in sus. Imagineaza-ti daca gasesti ceva minunat ce pret poate avea. Nu vrei sa ajungi la concluzia ca cei 20-30-50 lei pe care ii dadeai acasa pe niste lucruri superbe erau de fapt apa de ploaie. Ma bucur ca preturile de acasa, de la mine din oras, sunt chiar modeste pentru achizitiile care le fac.
Cei drept eu sunt mare problema cand vine vorba de haine, mai ales de marimi. Dat fiind ca port o marime foarte mica (S, rar M) imi este foarte greu sa gasesc ceva. Majoritatea marimilor care le-am observat aici sunt de la M la XL (asta e chiar trist).
De acasa achizitionasem un costum de baie, plus ca mai aveam unul primit, insa marimea, bat-o vina, m-a facut sa ma simt ingrozitor. 
Am dat o fuga intr-un magazin chinezesc: marimi M si L. Am incercat si in mercato, un fel de bazar ce este aici doar martea si am gasit la un pret fantastic, un costum ceva mai deosebit. Norocul a fost ca pretul lui a fost undeva la 5-6 euro, fata de 25-15 euro in alte parti. Asta numersc eu achizitie buna! Un model asemanator am surprins in Takko si de atunci mi-a ramas la inima. Mi-a parut tare rau ca nu l-am luat atunci. 

Totodata nu uita sa-ti ei o pereche de papuci (gumari) pentru plaja/pescuit. Aici sunt 10 euro, cam scumpi as zice eu, insa sunt foarte utili sa nu simti pietrele si sa nu calci in apa pe diferite specii marine precum crabii, aricii de mare, etc, care sunt cu zecile si care de la bal, te pot baga in spital.
Sa nu-ti lipseasca o gecuta, o pereche de tenisi/adidasi si o pereche de blugi/colanti pentru zilele ploioase sau friguroase.

 Azi e ceva mai racoare si cred voi merge doar la pescuit. Daca esti fan peste, nu uita sa-ti ei de acasa lanseta, momeli false, struna, plute etc. Aici scorurile sunt uriase, de la 30 euro la 500 chiar o lanseta, depinde de marimea si de calitatea ei. Daca esti fan rama si garabeti, pregateste-te sa dai peste 5 euro pentru mancare. In plus, aici pestele trage foare bine la un aluat special cu branza care se gaseste la acelas pret, la tonomatele de la magazinele de pescuit.

Asadar nu uita sa ei de acasa tot ceea ce ai nevoie. Daca vei calatori cu masina sau autocaru, sa ai la tine cateva sandvisuri, fructe, multa apa (2-3 kg/per persoana la un drum de o zi jumatate), cafea de preferat in termos, geanta frigorifica pentru ele si cutii frigorifice, servetele uscate si umede, maruntis pentru veceu/gustare/cafea (lei si euro). Nu ar strica o perna mica si o paturica.

Ca va tot ziceam ca am gasit costumul perfect, iata cum arata. Culoarea este un roz neon dar nu prea am reusit eu sa o surprind. Cum vi se pare?



Comentarii

Postări populare