Asistent in retelista si conetica

by - vineri, octombrie 21, 2016

Viziunea babei Omida legata de Hitler, la finalul celul de-al doilea razboi mondial: 

- Cand ma voi face mare, am sa parolez toate, toate conturile voastre de Facebook! Cand va veni Apocalipsa, animalele de companie se vor transforma in malware si trojani, cablurile de retea in tentacule de sepie si electrocasnicele in surse uriase, ce te absorb intr-o alta dimensiune a haosului.

Nu se poa..a..a..a...te.e.e! As fi adaugat ca si eu am o imaginatie mai mult decat bogata, dar inca nu s-a adeverit visul acela in care eram Pisica Salbatica ce a tabacit fundurile la cativa negri teroristi si a salvat o generatie intreaga de la prapad.
In toate situatiile astea este nevoie de putin umor ca sa digerezi treaba si sa-ti dai seama ca nu e nimic cat se poate serios.
Dar ce legatura are viziunea babei si visul meu din copilarie, cu patania mea ce o relatez de graba? Si expertul caminului in care locuiesc are o gandire extrem de inventiva. Continua sa arate cu degetul si sa blocheze accesul la retea, ca vai mie, am reusit de la un simplu router sa dau peste cap intreaga retea. Ce buna sunt!

Treaba se intampla acum doi ani, cand ma chinuiam de zor sa instalez un router wiriless (asa stiam eu ca-i spune). Am aflat abia pe urma ca ala era de fapt un modem. Tadam! Huray, iupi ... modem. Wow....am descoperit o chestie noua!
Am dat fuga la administrator sa-l intreb ce se intampla, de ce nu functioneaza internetul nici macar prin cabluri cu fibra optica, care asigura cea mai buna conexiune la internet.

L-am sunat pe nenea administrator care mi-a raspuns:
-Sac, nu stiu ce router ai tu, dar daca nu-l inlocuiesti, nu mai vezi net cat canta cucul!

La momentul ala imi trecea prin cap sa caut cucul si sa-i pun un fluier sa zbarnaie de zor, ca deh ... imaginatie bogata n-aveam eu in primul an? Cica si corpul uman este un conductor foarte puternic, dar cum ma conectez la internet pe post de router?
Gluma se ingroasa, dar eu chiar aveam nevoie de internet, nu sa ma pierd in statusuri penibile si provocari cu apa inghetata, dar in ziua de azi ... eh .. stii prea bine ca el e baza.

Cum m-am descurcat cu asta? In primul rand am schimbat acel modem vechi cu oarece functii de router, intr-unul nou. Te gandesti doar ca aveam internet prin wiriless 5 minute din 7 zile/saptamana si un capcaun de expert IT care inca traia cu mentalitatea de acum 10 ani, deci era vital ceva nou, modern si perfect functional. Norocul meu ca www.conetica.ro face 10 ani de activitate si cu aceasta ocazie sarbatoreste Saptamanile Retelisticii prin oferte speciale.


Cine si-a luat un router Tenda cu pana la 50% reducere, ei? Cine, cine? Sa zbarnaie toate retelele, pe toti conectorii nostri! L-am conectat frumos la priza, i-am introdus cablul de retea, am configurat frumos aparatul si treaba merge struna. Bine ca am rezolvat si cu asta!


Hai sa trecem putin la figuri. Televizorul are niste mufe din alea ciudate, precum punct, linie, dunga....mufe de conexiune cu 2-24 conectori, bla bla. Dar tot il auzeam pe al meu ca vrea sa-si vada filmele lui SF in pozitie de sef, culcat pe spate si cu paharul de bere in mana, cipsuri, figuri, figuri. In primul rand, el vine dintr-un film SF regizat ceva ... mai neobisnuit.

Ma tot batut la cap ca vrea niste cabluri HDMI cu conectori auriti. Primul gand care mi-a trecut prin cap a fost acela ca omul cu siguranta nu are toate adaptoarelor conectate la locul lor. Auzi motivatia:
-Astfel de cabluri inzestrate cu conectori de astia, sunt extrem de importanti atunci cand vrei sa faci o conexiune foarte buna, avand o rezistenta de top (fiind realizati dintr-o combinatie de nichel cu aur) pentru transferul de informatii.
Nu conteaza ce am inteles eu, conteaza ca a sfarsit in cosul de cumparaturi si l-a adus curierul direct la usa casei noastre. Trei zile s-a inchis in casa. Bune mufe de conexiune, daca l-am transformat in cel mai cuminte motanel vazut vreodata.

Gata, le-am pus pe toate la punct, nu? Deci pot spune ca am fost un asistent reusit pentru problemele de retelistica si conetica.
Articol scris pentru SuperBlog 2016.

You May Also Like

0 comments