Tema de septembrie: Ciorba cu pasare de curte

by - sâmbătă, octombrie 22, 2016

Sezonul este numai bun sa-ti testezi aptitudinile in materie de ciorba si sa sa descoperi ce bunatati au pus la conservat in camara, pentru a imbunatati preparatele tale. Astazi mi-am propus sa accept provocarea lunii Maggi si sa gatesc alaturi de cei dragi, o cioba delicioasa si usoara, cu pasare de curte/tara. Fata de puiul din magazin, diferenta este ca pasarea de curte o hranesti si o cresti chiar tu, carnea fiind mai frageda si mai gustoasa atunci cand o prepari. O asemenea reteta necesita ceva mai mult timp de preparare, asta daca nu ai cumva la indemana o oala minune care-ti va gati ciorba cat ai zice peste. Sa purcedem la drum!


Ingrediente

- pasare de tara/curte: spinari, gaturi, orice doresti;
- zarzavat (eu am folosit congelat, dar daca ai deja un amestec conservat la borcan, nu este nici-o problema);
- bors (de casa sau cumparat/bors la plic Maggi);
- cuburi delicat de gaina Maggi;
- sare;
- fidea;
- dupa preferinta, putin patrunjel sau leustean.

Mod de preparare

Dupa jumulirea gainii, am parlit cotoarele ramase la flacara si pe urma am viscerat tacamul in mai multe parti.
Apoi am spalat bine partile pentru ciorba (coaste, gat, ranza, etc.) in mai multe ape si le-am pus la foc in cratita. Am spumuit bine gaina (spuma este de fapt sangele ramas printre tegumente, iar acest pas este obligatoriu indiferent de tacamul folosit), pana a ramas limpede apa de fiert. Am adaugat zarzavaturile, un cub jumatate de Maggi cu aroma de gaina si putina sare, dupa gust.





Ciorba a fiert circa 2 ore, carnea de tara trebuind fiarta mai mult decat cea din comert, exceptie facand cazurile in care este gatita la oala minune, unde timpul de fierbere este de circa 45 minute pentru gaina batrana.
La final, dupa ce carnea a fiert bine, am adaugat bors si fideaua, am tras un clocot si gata. Am uitat de data aceasta sa pun putina verdeata, dar a iesit destul de delicioasa, carnea foarte moale si frageda.


Noi ne-am umplut burtile pe cinste. Maggi a dat o savoare profunda intotdeauna mancarurilor mele, iar ciorba de sezon a fost mai mult decat delicioasa.
Voi ce mai gatiti azi?


You May Also Like

4 comments

  1. Exact asta, dar cu carne de rata. Eu am pus aripile, ficatul, pipota, si o parte din piept. Fac pentru fetita. O ceapa, ardei rosu, ardei verde, un morcov, un cartof, leustean si frunze de telina si am batut si 2 oua. Asa o pacalesc sa pape si ou. M-am pus si eu la 14 la masa cu ea si am mancat pe saturate. Arata bine, esti gospodina.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi s a facut o pofta...Arata f bine.Aida Dolce

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu fac foarte des dar fara bors, la noi in Ardeal se fac supele si ciorbele mai dulcegi.

    RăspundețiȘtergere