Fac sport acasă ca să-mi mențin sănătatea și longevitatea

by - vineri, aprilie 17, 2020

Încă din clasele primare profii încercau să pună punctul pe "I" când venea vorba de sport și de orele în consecință.
În liceu, sportul nu era materie de BAC. Și chiar m-am bucurat că n-am nimerit în locul verișoarei mele care în urmă cu câțiva ani era obligată să susțină proba practică la sport.


Cred că mai tare mă îngrozeau vocile profesorilor care erau atât de reci încât puteam să jur că sunt stână de piatră. Iar pentru mine tonul și abordarea au jucat întotdeauna un rol important pentru a crește stima și interesul față de o activitate sau materie. Nu aveam deloc motivația necesară să fac sport cu plăcere și din voință proprie. Pot spune că am crescut cu o oarecare dizgrație față de sport din cauza faptului că nu reușeam să fiu ca alți colegi care făceau performanță.
Dar în facultate am realizat că nu-i necuratul atât de negru pe cât pare. Ba chiar a început să-mi placă! 

Cheia marilor succese - Sportul constant și corect executat

Pot spune că am avut noroc sau că am primit o lecție de la viață pentru că, odată cu înscrierea la facultate, am dat de profesori faini care m-au învățat că sportul nu-l faci pentru că ți se impune, pentru că e cool sau pentru că așa fac ceilalți, ci pentru că e sănătos pentru minte și pentru corp.

Activitatea sportivă nu se definește doar prin sport de performanță, prin mersul la sală, ci prin exerciții bine făcute, executate corect. Asta înseamnă că trebuie să-ți găsești activitățile sportive potrivite corpului și organismului tău, a necesităților acestuia și să fii consecvent.

Nu orice corp este adecvat pentru forță, iar când îți propui să obții rezultate trebuie să începi cu câteva exerciții de bază, ușoare, pe care să le diversifici și să le execuți treptat, în funcție de gradul de suprasolicitare și de norma corpului.


Sportul executat corect durează minim 30 de minute pe zi. Poți începe cu flotări, abdomene, activități sportive cunoscute din toate timpurile. Nu trebuie să faci 50 de flotări pe zi doar ca să te epuizezi și să zici că ai făcut sport. Sunt suficiente chiar și 10 flotări și/sau abdomene, dacă sunt corect executate cap-coadă.

Un alt aspect important e consecvența. Chiar dacă în această perioadă ne simțim apatici, depresivi, nu trebuie să încetăm să ne găsim motivația să practicăm sporturile preferate în continuare. Nu vom obține rezultatele dorite dacă sărim peste sport o zi și plasăm activitatea de azi în sarcina zilei de mâine, dublând efortul fizic.
Iar sportul corect executat merge mână în mână cu hidratarea, pentru că pe lângă longevitatea pe care o oferă sportul, apa vine cu aportul de minerale de care organismul are nevoie ca să funcționeze corespunzător.

De ce este important să te hidratezi constant

Corpul uman este alcătuit în proporție de minim 75% apă. Și zilnic pierdem prin mișcare o cantitate semnificativă de apă. Iar ca organismul să funcționeze echilbrat și să nu ne trezim epuizați, fără vlagă și lipsiți de orice dram de energie, e necesar să ne hidratăm corespunzător în mod regulat. Astfel acoperim toate resursele care se pierd prin transpirație și prin diferite activități fizice pe care le derulăm zilnic.


Chiar dacă nu poți atinge limita recomandată de minim 2 litri pe zi, specialiștii afirmă că e bine să consumăm cantități mici de apă, la intervale mici de timp, în limita disponibilă a corpului. Astfel corpul asimilează treptat cantitatea necesară de lichide, până ajunge la necesarul zilnic optim. 
Iar dacă și tu uiți să te hidratezi corespunzător din când în când, îți poți lua un smartwatch de ultimă generație care să te atenționeze când trebuie să iei o pauză și să te hidratezi. Sau îți poți descărca o aplicație pe telefon care să facă asta.
Ne putem menține în forma fizică optimă cu ajutorul apei Stânceni, care a primit distincția internațională Gold Awards pentru cea mai bună și cea mai sănătoasă apă naturală minerală carbogazificată. Apa Stânceni este extrasă din surse provenite din Munții Călimani. Asta înseamnă zero poluare și o concentrație optimă de calciu, sodiu și magneziu, săruri și minerale esențiale unei funcționări optime a organismului.



Ce activități sportive practic acasă

Încălzirea e foarte importantă pentru că pune în mișcare toate zonele corpului și te antrenează pentru activitatea fizică ce urmează. Așa că nu sar niciodată peste acest pas.
Scutur mâinile și picioarele, fac câteva exerciții ușoare de rotire a capului, față-spate și pe laterale, joc de glezne și mai apoi câteva flotări, abdomene și genuflexiuni. Sunt activități de bază pe care le poate face oricine, oricând și oriunde.

1. Aerobic, yoga și fitness

Odată ce încălzirea e gata, îmi place să trec la alt nivel și să-mi prelucrez zonele forte (fesele, abdomenul, picioarele etc.).
Apelez la diferite tehnici combinate de yoga, aerobic și fitness, folosindu-mă de instrumentele pe care le am la îndemână (perne, corzi prinse cu elastic etc.). Uneori mă folosesc și de pisicile mele, pe care le "invit" la joacă în antrenamentul meu, așa cum fac alții cu copiii.


Mă folosesc și de un covoraș mic sau de o pătură, fie chiar pe salteaua patului, pentru exercițiile de întindere. Dau play la muzica și mă dezlănțui în voie pe ritmul unor ședințe online de sport pentru începătoare, pe care le găsesc pe YouTube.

2. Curățenia și gătitul

Chiar dacă cele două atribuții nu pot fi încadrate la capitolul sport, ele presupun totuși un efort relativ minim.
Deseori îmi pun o băncuță sau un scaun în dreptul dulapurilor înalte, pe care urc și cobor de mai multe ori, pentru a pune ustensilele de lucru la loc sau pentru a-mi aranja hainele, rând pe rând. Și consider că și asta e o formă "naturală" de sport, prin intermediul căreia mă pot menține în formă și să mă ocup și de activitățile casnice, în același timp.

3. Bat cu mingea în perete

Probabil că mulți dintre voi s-au gândit la acest pas că în curând mă voi apuca de tencuit sau de ridicat noi pereți. Sau că-mi bat des vecinii la ușă. Dar nu-i cazul!


Adevărul e că mă folosesc de o minge mică, ușoară, umplută cu vatelină, și folosesc peretele drept "partener de joacă". Activitatea de prindere a mingii este o activitate relaxantă care antrenează corpul la mișcare, lucrând mâinile și mușchii în același timp.

Tu ce activități sportive, mai mult sau mai puțin tradiționale, practici în aceste zile? 

You May Also Like

0 comments