Iubești matematica? Înscrie-te la Olimpiada Digitală care-ți oferă premii consistente!
În clasele primare și până la liceu, mi s-a dezvoltat un spirit aprig competitiv. Astfel, nu e de mirare nici deschiderea mea în prezent vizavi de competiții, unde vorbim astăzi despre provocarea inițiată de platforma Blogalinitiative.ro și Brio Challenge - Olimpiada Digitală de matematică adresată elevilor cu clasele I-XII, ce le poate aduce copiilor premii semnificative și consistente.
Elevul Alexandra
Nu m-am rușinat niciodată să particip la concursuri și olimpiade și să văd cu adevărat câte informații am acumulat și unde mă poziționez cu adevărat pe scara cunoștințelor. Era o adevărată bucurie să ajung acasă și să aflu că am luat o poziție premiantă, fie ea locul 2 sau 3, fie mențiune, atestate uneori exclusiv de o foaie de hârtie numită diplomă. Uneori, câștigul moral venea la pachet chiar și cu ceva financiar, fiind mai mare fericirea că pot beneficia de o jucărie nouă sau de un lucru după nevoi, din bănuții câștigați de mine însumi. Încă de atunci am avut o orientare către independență financiară, ținând cont că nu am avut o condiție materială extraordinară spre deosebire de ceilalți colegi cu familii mai înstărite. Olimpiadele și concursurile la care am participat erau de română, religie, muzică sau desen. Însă, și pentru matematică am avut o atracție aparte începând cu perioada gimnaziului, ca și față de chimie sau fizică, dar n-am avut curajul să le exprim pe deplin pentru că nu aveam încredere în mine.
Îmi amintesc și astăzi stilul autoritar al profesorilor de matematică care aveau un accent în privire și în voce, care făceau totuși ca materia să aibă ceva special, să fie mai atractivă. Mulți văd matematica drept baza succesului și a inteligenței, iar dacă analizăm puțin acest lucru, vedem că cifrele și necunoscutele sunt cu adevărat importante chiar și în viață noastră de azi, de zi cu zi.
Unii îmi spuneau că sunt tocilară. Probabil și ținuta de școală completată cu o pereche de ochelari pe măsură și părul mereu prins în codițe erau un indicator. Însă, de fapt, recunosc că mi-a plăcut să merg la școală și eram frustrată atunci când nu înțelegeam ceva, oferindu-mi impresia că ocup un loc în bancă degeaba. Și pe atunci erau copii care nu aveau posibilitatea de a merge la școală, iar eu n-am făcut parte dintr-o familie întărită, așa că mă simțeam cumva norocoasă din acest punct de vedere. Nici nu voiam să merg acasă cu probleme și aspiram cel puțin la rezultate medii. Era o plăcere când se termina o oră care avea să treacă și mai repede în momentul în care înțelegeam informațiile pe care profesorii ni le ofereau și atunci când ieșeam de pe poarta școlii, cu multe informații noi în bagajul de cunoștințe. Însă, eram și una din fetele care nu făceau pregătire la nicio materie și totuși, aveam cele mai bune rezultate la matematică, asemeni colegelor care astăzi au ales o carieră militară sau de profesori în domeniul tehnic (de matematică), ingineri/operatori în informatică.
Îmi amintesc de parcă a fost ieri, ziua testului la matematică în care eu și alte 2 colege am luat nota maximă de 7. Profesoara cea nouă era extrem de supărată (cumva pe bună dreptate) și a organizat urgent o ședință cu părinții la care să înmâneze testele și rezultatele aferente. Am fost printre cei trei elevi care au luat simbolica notă și cea mai mare, așa că a fost o adevărată ușurare și o mândrie pentru mama, așa cum sunt și astăzi diplomele și trofeele rămase amintire.
În clasa a VII-a, colegele au început să-mi ceară ajutorul și am început să fac și pregătire la matematică cu o parte dintre ele. Eram cu adevărat mândră de ele atunci când treceau testele și tezele sau modificările de medie, în vederea absolvirii anului, cu brio. Unii ziceau că au copiat de la mine, dar adevărul e că acela era rezultatul contribuțiilor pe care ele le aveau pe parcursul orelor de pregătire și exprimau simplitatea cu care eu reușeam să le fac să înțeleagă o materie de care și astăzi, le este teamă la mulți copii.
Dacă m-aș întoarce astăzi în trecut, garantat aș avea mai mult curaj și m-aș înscrie în clasa a VII-a, la cea de-a doua ediție a competiției Brio, susținută de partenerii Asociația Dedeman, Kaufland și UniCredit Bank.
Brio Challenge - Olimpiada digitală pentru iubitorii de matematică, cu premii consistente
Cred că, în zilele noastre, unii copii nu sunt suficient de motivați. Iar altora le este teamă de eșec fără a ști că, un eșec nu te doboară, ci te învață cum să te ridici mai repede și să ajungi acolo unde îți este locul și unde satisfacția este pe măsura așteptărilor.
Întocmai de aceea m-am alăturat la inițiativa Blogalinitiative.ro și vă recomand să vă înscrieți copiii la Brio Challenge sau să dați inițiativa mai departe potențialilor interesați (de exemplu, profesorilor de matematică).
Înscrierile la Olimpiada Digitală Brio se desfășoară până la data de 16 mai, iar concursul se va desfășura pe 3 etape:
- Etapa I - Înscrierea în competiție, până pe 16 mai, timp în care participanții pot efectua 2 teste de testare a competențelor la matematică în urma cărora vor primi 2 credite pentru fiecare din acestea. Înregistrarea și participarea la testele inițiale este gratuită, dar pentru a trece în etapa a doua va fi necesară cumularea a 80 puncte minim, ce poate fi realizată prin parcurgerea a mai multor teste și achiziționarea unui abonament Brio la un preț accesibil. Costul abonamentului este echivalentul unei culegeri școlare și mult mai mic chiar și față de plata transportului pe care o cotizam anterior, din buzunarul propriu, pentru a putea participa fizic la olimpiadele și concursurile școlare, iar aceast cost este unul minim comparativ cu premiile campaniei. Chiar dacă copiii completează mai multe teste, pot înscrie exclusiv doar cele mai bune punctaje, pentru mai multe șanse de câștig și calificare în etapa finală.
- Etapa a II-a - Se desfășoară între 17-24 mai și presupune de asemenea completarea unor teste mai complexe în vederea obținerii celui mai bun scor.
- Etapa III - Se desfășoară pe data de 29 mai și va fi realizată live și video, în vederea prevenirii unor fraude, la care vor participa top 10 elevi de la fiecare clasa I-XII, care au obținut cele mai bune rezultate la finalul etapei II.
Comentarii
Trimiteți un comentariu