Paste Băneasa: Ingredientul care întreține dragostea în relația cu mâncarea

by - luni, noiembrie 21, 2022

Era una din zilele acelea pline în care fiecare dintre noi nu-și dorea decât să se termine ziua mai repede. Eu făceam naveta la facultate, fiind în primul an la master și primul an în care nu mai stăteam la cămin. După o oră petrecută în tren, în drumul către casă care a durat o veșnicie și alte treizeci de minute în care am stat în așteptarea microbuzului de oraș, m-am dat bătută și am ales să merg pe jos către casă. Simțeam la un moment dat că, dacă mi s-ar fi ivit un lup în față, l-aș fi devorat așa cum n-a ezitat nici el s-o înghită pe bunicuță în Scufița cea Roșie. Vorba românului - eram leșinată de foame, dat fiind că micul dejun a fost compus dintr-un covrig și o sana.

Dar norocul meu e că aveam în drum un supermarket din care mi-am luat niște spaghetti grâu dur Băneasa, niște roșii, busuioc proaspăt și alte ingrediente pentru a pregătit o cină rapidă în cazul în care nu se ivea nimic altceva la orizont.




L-am sunat totuși să-l întreb ce mâncăm la cină și mi-a răspuns că de obicei, vechea dilemă, că nu are nicio idee. El încă mai era la o rudă cu care se chinuia să ducă la capăt o problemă întâmpinată la motorul mașinii. Deci numai gândul la mâncare nu-i stătea. Așadar, mi-am zis că sigur se va bucura dacă voi prelua inițiativa și îi voi pregăti niște paste, mai ales că îmi era cea mai simplă și la îndemână soluție.

Ingredientul care întreține dragostea în relația cu mâncarea, poate și... relația cu cei dragi

Dintre noi doi, el gătește mai mult. Dar pentru că s-a întâmplat situația cu pricina și pentru că ne completăm frumos împreună, mi-am zis că pot profita de treaba asta ca să-i fac o surpriză și să găsească ceva cald și delicios pe când sosește.

Normal, m-am apucat de pregătit. Fiind fană paste, am observat că mai aveam în dulap și Fusilli grâu dur Băneasa (care sunt de altfel și preferatele mele), precum și Farfalle grâu dur BăneasaTagliatelle grâu dur Băneasa și niște Penne rigate grâu dur Băneasa.




Trebuie să recunosc că, de multe ori îmi vine pofta spontan să mănânc un preparat anume. Așa că nici atunci nu verificasem dulapul să văd ce s-ar găsi și ce combinații culinare ar putea fi realizate. Dar o pungă de paste grâu dur în plus e binevenită mereu în dulapul cu provizii.

De ce paste de la Băneasa? Pentru că sunt în primul rând un om tradițional, care mereu caută gustul copilăriei. Și, deși îmi place uneori să experimentez când vine vorba de mâncare, prefer să merg la sigur cu anumite ingrediente. Rețeta Băneasa de paste îmi aduce aminte de mâncarea pe care mi-o gătea mama în copilărie când mă întorceam de la școală. Sunt făcute din grâu dur de calitate superioară, au o culoare frumoasă, aurie, timpul de fierbere este scurt, și în doar câteva minute pot obține o mâncare proaspătă, cu aspect și gust de MasterChef. Apoi, să fiu sinceră, nu sunt genul de om căruia să-i facă plăcere să petreacă prea mult timp în bucătărie.

Iar la bunătăți Băneasa apelez și pentru alte lucruri de care am nevoie, așa cum m-a învățat mama încă de pe vremea când aveam 5 ani și mă trimitea la cupărături în sezonul sărbătorilor de iarnă - făină de grâu sau porumb, cous cous, pesmet, griș etc. Gustul Băneasa nu se uită niciodată și a devenit o tradiție pentru noi, având un raport excelent calitate-preț.

 Cele mai iubite paste

Nu v-am spus ce rețetă am pregătit și cum a decurs totul. Nu de alta, dar poate și tu cauți inspirație ca să-ți surprinzi iubitul, soțul, mama sau orice alt om drag, cu o mâncare rapidă. Deși îmi plac multe tipuri de paste și rețete, cea mai iubită e cea cu carne tocată.


Folosesc aproximativ jumătate de pachet de spaghetti la două persoane sau orice alte paste pe care le pun la foc când sosul e aproape gata. Pentru sos folosesc 1-2 roșii pe care le opăresc și mai apoi le toc bucățele. Dacă nu am suficient de mult timp la dispoziție sau energie, mă folosesc de conservele cu roșii din comerț. Le pun într-o tigaie cu 1-2 lingurițe de ulei de măsline și un cățel de usturoi tocat mărunt. Adaug peste jumătate de kilogram de carne tocată amestec, puțină sare, delicat, un vârf de linguriță de zahăr cu care să tai aciditatea roșiilor și câteva frunze de busuioc. Las amestecul câteva minute pe foc și completez cu aproximativ 250-300 ml de apă. Sosul e gata de servit în circa 40-45 minute. Ulterior, la nevoie conserv ceea ce rămâne din el în caserole, pe care le pun în congelator și doar îl preîncălzesc atunci când sunt pe grabă.

Odată ce sunt gata, pun pastele în farfurie și rad parmezan din belșug (căci mie îmi plac cu multă brânză). Desigur, am avut grijă atunci să folosesc și o față de masă frumoasă, câteva lumânări, platingul a fost ca la restaurant, ca surpriza să fie surpriză până la final.

A salvat situația rețeta mea de paste Băneasa?

Când a ajuns acasă a simțit încă de la ușă mirosul de mâncare. Și, entuziasmat, m-a și întrebat ce am făcut de mâncare, până să mai facă 2-3 pași și să vadă masa deja aranjată. Răspunsul lui a fost cutremurător: “- Eu nu mănânc paste!”. Într-adevăr, deși mâncam împreună de toate, el nu prea gătea paste. Iar eu le făceam mai cu seamă când el era plecat de acasă, sugestiile de mâncare de zi cu zi venind mai tot timpul din partea lui, fiind ceva mai inspirat pe partea gastronomică și mai pretențios.

Știu, v-ați fi așteptat să fie o poveste cu final fericit și lucrurile să fi luat un parcurs ca-n povești! E drept, s-a bucurat enorm pentru gest și am avut împreună un momentul tandru, chiar dacă am sfârșit la final prin a mă bucura de o porție dublă de paste, iar el a căutat alte opțiuni.


Dar pentru cei care iubesc mâncărurile rapide și pastele, a fost și va fi o rețetă cu care e în general simplu de realizat pentru a impresiona orice persoană apropiată. Cât despre paste, cred că e de la sine înțeles că pot întreține relația cu papilele gustative exigente, dar și să se transforme într-un ingredient de bază pentru un gest romantic ca urmare a unei surprize minunate pregătită acasă, cu rezultat ca la restaurant. Iar cine gătește cu Băneasa, introduce în bucate nu doar ingrediente de calitate, ci și multă dragoste - ingredientul secret pentru cele mai deosebite preparate. 


Sursa: super-blog.eu

Articol scris pentru SuperBlog 2022.

You May Also Like

0 comments