Rutina de îngrijire care mă ajută să scap de imperfecțiuni

by - sâmbătă, ianuarie 28, 2023

Am frecvent momente în care sunt întrebată dacă port fond de ten pentru că pielea mea e prea curătă. Cine îmi cunoaște adolescența și primii ani de la maturitate, știe că eu n-am avut niciodată pielea uniformă, lipsită de imperfecțiuni. Mi-a lipsit cu desăvârșire educația privind rutina de îngrijire, iar o bună perioadă de timp după ce mi-am însușit anumite cunoaștințe, încă aveam probleme de natură hormonală, alimentară etc.

Totuși, există și "zile sub Soare" când tenul meu arată pur și simplu genial, curat în proporție de aproximativ 97%, diferența fiind semnificativă. Așa că încurajez pe oricine să fie atent la rutina de îngrijire a tenului căci da, se poate să ne schimbăm relevant aspectul dacă folosim ce trebuie.

Iar dacă ai un ten mixt, deshidratat, ușor sensibil, îți prezint câteva recomandări pe care ai putea să le testezi.

3 pași esențiali pentru rutina de îngrijire a pielii mele

1. Demachierea


Cu rușine recunosc că de multe ori săream peste demachiere din lene mai cu seamă, lucru care poate duce la blocarea porilor și la apariția altor coșuri. Dar având bineînțeles mania machiajelor rezistente, demachiantul trebuie să fie unul pe măsură. Cel mai accesibil și iubit de mine este cel de la L'Oréal, un demachiant despre care v-am mai vorbit și cu alte ocazii, peste tot în social media. Este impresionant cât de ușor topește machiajul, fără să încarce pielea. Și nu conține parfum sau iritanți, cu toate că nu mă feresc de ei în mod expres.

Pentru restul tenului, cea mai accesibilă soluție o reprezintă apele micelare demachiante de la Garnier unde am încercat o mare parte din opțiunile disponibile, favorită la momentul actual fiind cea pentru ten sensibil.


2. Curățarea 

Am mai multe geluri de curățare favorite care mă ajută să țin acneea sub control, dar și să elimin ce a mai rămas neșters după demachiere. Printre ultimele produse pe care am început să le folosesc la final de 2022 până în prezent este gelul de curățare Cerave Blemish Control. 

Cred că este printre puținele produse Cerave cu care rezonez pe deplin și care îmi place din mai multe puncte de vedere. De exemplu, ameliorează ușor inflamația coșurilor și nu e acel gel de curățare care îmi lasă tenul cu o senzație de strângere. 


Odată dozată o pompiță și masat între palme, se transformă într-o spumă generoasă și delicată care curăță bine pielea și o pregătește de următorul pas. Auxiliar folosesc și soluția topică din aceeași gamă care mi se pare la fel de delicată, dar eficientă (nu mă ustură pielea după aplicare și coșurile sunt mai puțin vizibile/inflamate peste noapte).

Pentru că am buzele foarte uscate pe fond intern am ales în ultima comandă Notino să-mi comand și un scrub de buze de la Essence - Lip Care Booster. Are o aromă grozavă de prăjitură cu lămâie și imediat după ce îl folosesc buzele devin instant mai moi. Efectul nu e durabil dat fiind cauza internă (lipsa de fier, de exemplu), dar în combinație cu un balsam bun (preferatul meu find cel de la Frudia), efectul se menține un timp îndelungat. 



3. Calmarea și hidratarea pielii

La final, am grijă ca pielea să fie învăluită în seruri și creme care ameliorează petele, coșurile și care totodată previn deshidratarea pielii și sigilează acțiunea serurilor.

Un produs pe care îl iubesc este Vichy Epidermic Filler, un ser cu acid hialuronic care cu adevărat netezește și umple ridurile fine, respectiv ridurile. După câteva zile de folosire, pielea arată superior mai bine, mai tânără. Poate fi folosit inclusiv în zona ochilor, deci nu mai e necesar să folosesc 2 produse. 


Apoi, efectele benefice ale vitaminei C m-au convins cu ușurință în ceea ce privește ameliorarea imperfecțiunilor. O alegere accesibilă este serul Skin Naturals Vitamin C de la Garnier care calmează zonele problematice în cazul meu, dar totodată oferă luminozitate și previne îmbătrânirea prematură. Avantaje sunt mult mai multe, dar eu v-am enumerat doar câteva motive pentru care aleg să-l folosesc.



Iar în cele din urmă, dacă vreau o rutină cât mai simplă, aplic excluisv o cremă hidratantă de față. Din setul meu de îngrijire nu lipsesc produsele Mixa care îmi plac tare mult și care sunt formulate dermatologic. Gama pentru ten sensibil dispune de cele două creme de zi și de noapte, cu textură lejeră, dar care sunt intens hidratante, perfect pentru a combate acțiunea unor produse de îngrijire care tind să usuce pielea, contribuind la echilibrarea texturii tenului. 



Cert e că nu ai nevoie de o rutină extrem de elaborată și complicată ca să te bucuri de un ten frumos, chiar dacă imperfecțiunile îți dau și ție bătăi de cap. Insistând mai cu seamă pe cei 3 pași esențiali, pielea ta poate arăta frumos, ca mai apoi să poți primi complimente privind transformarea ta. 

Cum arată rutina ta de îngrijire zilnică?

You May Also Like

0 comments