VitaMIX dă startul provocării de a mânca sănătos și echilibrat în perioada postului

by - joi, martie 30, 2023

 Suntem în plin post iar cei care vor să se alinieze credințelor religioase sau simt nevoia de detox au deja o alimentație destul de atentă. Recunosc că a fost o vreme în care și eu posteam mai ales în perioadele cheie ale anului  dar fiind o pofticioasă incurabilă, ușor dezorganizată și cu o experiență nu întocmai ok în trecut privind acest aspect (din vină proprie, căci mai cu seamă postul pe care îl țineam eu era ca o dietă). 

Am renunțat la această practică și pun mai cu seamă accent pe ceea ce se află în suflet și în gândire, în curățarea spirituală de gânduri și emoții negative. Iar postul într-adevăr, nu trebuie să fie o dietă în care să ne constrângem din a mai mânca sau a ne sătura, ci este despre alegeri bune și echilibrate ce pot oferi de asemenea stare de sațietate. Am zile așadar, în care nu simt nevoia de carne sau de alegeri bazate pe lapte, ouă și alte ingrediente de frupt, dar și viceversa.

Provocare de la VitaMIX: Îngrijește-te zilnic de corpul tău cu preparate sănătoase!


Un lucru important zic eu, pe care postul ar trebui să ne facă să-l înțelegem e acela că, nu trebuie să fim condiționați de religie ca să mâncăm bine, savuros, fără ca alegerile noastre să afecteze corpul. De exemplu, știm că atunci când exagerăm din aceste puncte de vedere e posibil la un moment dat să îngreunăm activitatea corpului, ceea ce ne poate duce în ipostaza nedorită de a necesita ajutor medical (mai ales dacă sunt deja probleme cunoscute în ceea ce privește digestia, tranzitul, grăsimile etc.).

Dat fiind că pe VitaMIX se găsesc multe ingrediente de calitate, alimente în general sănătoase, fără gluten, conservanți chimici și diferite substanțe cunoscute pentru posibilul efect negativ asupra organismului, șansa de a opta pentru o alimentație mai sănătoasă și mai echilibrată este mai mare. 

Săptămâna trecută am primit și un goodie bag de la ei cu câteva astfel de ingrediente Springmarkt care s-au consumat cât ai zice "post". 

Rețete gustoase și rapide pentru întreaga familie


Pentru că am avut la îndemână niște fulgi de ovăz, migdale crude și merișoare confiate, mi-am zis că numai bine apelez dimineața la un mic-dejun sațios și gustos, dar și rapid (căci recunosc, nu-mi place să petrec mult timp în bucătărie). Așa am dat naștere unui terci extrem de bun care mi-a oferit energie cât să duc la bun sfârșit toate proiectele din fiecare zi încărcată din această săptămână. 

Întâi am pus migdalele la prăjit într-o tigaie fără ulei timp de câteva minute. Între timp am adăugat într-un bol o cantitate redusă de ovăz (cât am crezut eu ochiometric că aș mânca; căci acesta se unflă) și am încălzit și niște lapte care l-am pus peste. Am adăugat și migdalele când au fost gata, alături de o jumătate de banană, merișoarel, un kiwi și niște frăguțe pe care le aveam la congelator. 


Micul dejun a fost îndulcit cu sirop de agave ecologic de la Springmarkt cars poate fi consumat și de diabetici, dar și de persoane care vor de exemplu, să slăbească (se știe că zahărul clasic în general, nu e cel mai bun prieten al celor care aspiră la o siluetă subțire). E drept, nu am problema slăbitului, dar îmi place că se topește ușor și preparatele capătă un gust foarte bun (inclusiv ceaiul sau cafeaua), fiind la a doua sticlă pe care o folosesc. Vedeți și voi ce minunăție gustoasă a ieșit, iar ingredientele pot fi utilizate și adaptate în mod divers atât pentru a reproduce o gustare aspectuoasă sau un mic-dejun pe placul tuturor.

Ca fel principal am pus în acțiune și punga de paste din grâu dur. Am avut și musafiri înfometați în această săptămână și m-am tot întrebat ce pot găti rapid, bun și sațios, fără să imvestesc prea mult și să mă pot folosi și de ceea ce mai există deja în frigider. Și mi-a venit în minte rețeta de paste carbonara care s-a consumat imediat și a fost pe placul tuturor. 

În puțin ulei de măsline am prăjit câteva cubulețe de șuncă, în timp ce fierbeau și pastele pe foc. Pastele se pun primele pe foc, iar după aproximativ 10 minute puteți începe să pregătiți și sosul. 

Astfel, peste șuncă am adăugat un mix alcătuit din 2 ouă bătute, aproximativ 200 grame de smântână și o mână generoasă de grana padana. Am turnat totul peste carne și lăsând focul redus am omogenizat constant până când acesta s-a legat. Apoi am introdus și pastele fierte și am mai lăsat totul pe foc aproximativ 1-2 minute. Când totul a fost gata, am lăsat tigaia la odihnit 1 minute și am pus mâncarea în farfurie alături de multă brânză deasupra. Nu au fost neapărat cele mai instagramabile paste și nici n-am reușit să filmez/pozez procesul/rezultatul (la cât de repede s-au terminat), dar au fost extrem de gustoase. Iar pastele sau spiralele Springmarkt au fiert foarte repede și felul a fost apreciat, sațios. 

Dacă țineți post, puteți la fel de bine să trântiți în tigaie niște roșii și busuioc tocat alături de un cățel de usturoi și să vă faceți paste de post. Opțiuni sunt pe placul tuturor.



Drept desert am servit biscuiții ecologici cu cocos și ciocolată din cacao fair trade (cacao pură) care sunt și preferații mei dintre cei încercați de pe VitaMIX și nu numai. Sunt fragezi, perfecți de dulci, cu adevărat gustoși și merg de minune ca desert, gustare, desert în deplasare etc. Garantat o să vă încânte și pe voi acest sortiment gustos. 

Prin urmare, opțiuni există pentru orice poftă a inimii și a papilelor gustative pe VitaMIX. Așadar, cu sau fără post, ne putem bucura zilnic de preparate care să ne încânte acasă sau la drum având totodată grijă să-i oferim corpului cele mai bune resurse pe care să le transforme în energie și multă poftă de viață. 

You May Also Like

1 comments