5 motive pentru care să încerci chiloții menstruali de la Chilotis

Deși sunt foarte populari în zilele noastre, multă lume încă este reticentă în ceea ce privește folosirea chiloților menstruali și a altor metode de protecție similare. În prezent sunt minim 6 luni de când am început să îi folosesc și am descoperit o mulțime de beneficii, cu toate că la început am fost la fel de reticentă.


Cei mai noi în colecția mea sunt chiloții menstruali de la Chilotis, un magazin online destinat îngrijirii feminine unde se pot găsi și alte produse utile precum cupe menstruale, absorbante reutilizabile, lenjerie intimă, pijamale etc. Uite și avantajele pe care le-am obținut folosind acești chiloți menstruali mai multe zile la rând.

Beneficiezi de cea mai comodă și sigură metodă de protecție

Una dintre principalele mele griji când vine vorba de alegerea unei metode de protecție la menstruație e confortul și siguranța pe care mi-o oferă. Sunt o persoană tradițională care, în mod obișnuit, ani la rând, a folosit absorbante clasice. Totuși, m-am confruntat de numeroase ori cu iritații sau cu pete pe lenjeria de orice fel. Au fost momente în care mi s-a sugerat să folosesc tampoane însă nu m-am simțit deloc confortabil așa că sunt de părere că nu e nimic greșit să nu tolerăm anumite metode de protecție. 

În ceea ce privește însă chiloții menstruali de la Chilotis, nu am preîntâmpinat niciuna dintre cele 2 probleme menționate. Chiloții sunt realizați din materiale moi și subțiri care au înlocuit cu succes lenjeria clasică, fără iritații sau pete indiferent de intervalul zilei. Dispun de 4 straturi absorbante ultra subțiri care nu și-au făcut remarcată prezența în niciun fel din punct de vedere al comodității sau estetic. Și am avut momente în care i-am utilizat și pe parcursul nopții, pe o perioadă de circa 6 ore cu un flux mediu, la jumătatea ciclului menstrual, dar și 4-6 ore la începutul acestuia când fluxul era unul accentuat. Există versiuni cu absorbție mică, medie sau ridicată (până la 12 ore), iar modelul Brazil dispune de absorbție medie.

Ușor de igienizat


Principala problemă care vehiculează în spațiul virtual privind chiloții menstruali este cea legată de igienă. Chiloții și celelalte metode absorbante sunt noi și de uz personal. De asemenea, după fiecare utilizare se pun timp de câteva minute în apă caldă sau rece, după care se spală ca orice altă țesătură fără a se adăuga balsam (pentru a preveni diminuarea gradului de absorbție). 

Țin minte încă din perioada adolescenței că îmi pătam blugii, lenjeria de pat și multe altele, pe care desigur, le spălam ulterior. Igienizarea acestor chiloți menstruali este exact la fel, simplă și ușoară. Iar după înmuiere, pot fi inclusiv spălați la mașina automată (tot fără balsam). Prin urmare, nu văd niciun motiv care să determine faptul că aceștia sunt neigienici și consider acest aspect un mit fals. La final, chiloții sunt 100% curați și gata de o nouă utilizare. Minusul e că sunt necesare mai multe perechi pentru a putea beneficia de un ciclu menstrual la care să poată fi utilizate exclusiv aceste metode de protecție.

Nu se văd prin îmbrăcăminte

Absorbantele sau alte perechi de chiloți menstruali pe care le-am mai încercat se văd adesea sub îmbrăcăminte (unii nu sunt de condamnat, îndeosebi cei de noapte sau cu protecție îndelungată care sunt adesea concepuți din materiale mai groase și în mai multe straturi; nu degeaba le zice “de noapte”, dar știi că românii sunt inventivi și multifuncționali așa că mi-aș fi dorit să-i încerc și pe timp de zi). 


Excepția de la regulă o face bineînțeles îmbrăcămintea de culoare albă care este transparentă și prin care efectiv s-ar vedea orice. Fiind subțiri, acești chiloți menstruali Brazil de culoare burgundy nu se fac deloc remarcați, motiv pentru care i-am putut purta și cu pantaloni mai subțiri, dar și cu rochii. Și m-am simțit în deplină siguranță!

Nu-și schimbă forma după spălare

Dețin o pereche de chiloți menstruali care încă de la primele utilizări am observat că și-au schimbat forma și par mai largi. Iar acest lucru e un aspect pe care-l admir la chiloții Brazil pe care i-am folosit de cel puțin 3 ori pe durata ultimului ciclu menstrual. Forma a rămas aceeași, nu s-au lărgit și îmi oferă aceleași beneficii ca la prima utilizare. Apreciez inclusiv faptul că se usucă extrem de repede, în timp ce la alte perechi de chiloți similari îmi sunt necesare chiar și 2 zile (pe aceștia îi pot spăla seara și a doua zi sunt gata spre a fi refolosiți pentru că nu absorb multă apă).



Rezistă o perioadă lungă de timp

Principalul avantaj al acestor chiloți este ideea de a rezista în timp și de a fi utilizați pe o perioadă de până la 1-2 ani, fiind o alternativă eco-friendly a absorbantelor clasice. Desigur, acest aspect este unul ce rămâne a fi testat, pe termen lung. Ne scapă însă de necesitatea de a purta constant absorbante în geantă și de a investi în ele în condițiile în care echivalentul unei perechi de chiloți menstruali sunt aproximativ 3-4 pachete de absorbante care se termină într-un timp destul de scurt.




În concluzie, experiența mea cu Chilotis a fost una extraordinară din toate punctele de vedere. Livrarea a fost una rapidă, prin curier, chiloții au fost ambalați drăguț și cel mai important este că-mi permit să-mi desfășor activitățile zilnice fără niciun fel de griji sau disconfort. Așa că nu pot decât să-mi pun pe lista de cumpărături și alte perechi/produse de la ei și să vă recomand și vouă să scăpați de inhibiții în ceea ce privește testarea acestora.

Comentarii

Postări populare